پروژه آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پروژه آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مازندران

 پروژه کارشناسی رشته حسابداری

با موضوع :

آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد(AFIT) می پردازد. در بخش نخست اشاره ای داریم به شناسایی چهار جنبه مشخص حسابداری مالیات بر درآمد و نگاه کوتاهی نیز به قوانین مرتبط با این حسابداری خواهیم داشت. سپس مقالات و مطالعات موجود در را بتفصیل بررسی نموده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی داریم. در این مقاله ضمن تاکید بر سوالات موجود به حوزه هایی پرداخته ایم که مستلزم توجه تحقیقاتی بیشتری هستند و قطعاً آنالیز بیشتری می طلبند.

  1. مقدمه

     این مقاله به یکی از پیچیده ترین حوزه های گزارش مالی یعنی حسابداری درآمد بر مالیات(AFTI) می پردازد. AFIT فرایندی است که 1. پرداخت های نقدی مالیات در آینده و استرداد حاصل معاملات جاری و قبلی بواسطه آن بعنوان دارایی ها و دیون مالیات معوق ثبت شده تا وضعیت مالی شرکت را بدرستی نشان دهد و 2. بمنظور درست نشان دادن عملکرد مالی شرکت هزینه مالیات بر درآمد گزارش می شود. حسابداری مالیات بر درآمد و کاربردهایش در گزارش مالی و برنامه ریزی مالیاتی پیش از این هزاره چندان مورد توجه گروهها و جمع های روشنفکرانه نبود. در حالیکه در سال های اخیر توجه محققان حسابداری و محققان مالیاتی به حدی به حسابداری مالیات بر درآمد معطوف شده که AFIT به فعال ترین حوزه تحقیقات حسابداری در تنظیم(وضع) مالیات تبدیل شده است. تقریباً اکثر مطالعات انجام گرفته تجربی بوده اند که مفاد اطلاعات نهایی حساب های مالی و نقش آن ها در مدیریت درآمدها را تست می کنند. بمنظور ارائه ساختاری جهت آگاهی از مقالاتی از این دست، به چرایی تفاوت AFIT با سایر موضوعات گزارش مالی پرداخته و اشاره ای گذرا به اصول اولیه حاکم بر گزارش حسابداری مالیات بر درآمد داریم و ضمن مرور مقالات موجود موارد مهم تر را مشخص نموده و سایر سوالات مورد نظر و مهم را شناسایی و به بررسی نقاط ضعف و فرصت های طبیعی تر می پردازیم. طبق اطلاعات ما مقاله پیش رو نخستین مقاله تحقیقاتی جامع درمورد حسابداری مالیات بر درآمدها است. هدف این مقاله علاوه بر معرفی محققان جدید به این رشته ترغیب محققان فعال جهت گسترش و توسعه مرزهای AFIT است. دستیابی به چنین مخاطبان گسترده ای چالش بزرگی محسوب می گردد. در بخش 3 تعاریف بدیهی از قوانین حاکم بر حسابداری مالیات بر درآمدها را برای آن دسته از خوانندگان بی اطلاع یا آن دسته از خوانندگانی آورده ایم که اطلاعات کمی درمورد فرایند مالیات بر درآمد در صورتحساب های مالی شرکت ها دارند. در صورت تمایل و داشتن اطلاعات نیازی به خواندن این فصل نیست.

     بمنظور محدودکردن حیطه آنالیز، تحقیق AFIT را به عنوان کاری تعریف می کنیم که کاربردهای انواع گزارش های مالی از جمله حساب های مالیات بر درآمد را ارزیابی می کند. مانند تست های نقش AFIT در مدیریت درآمدها و مفاد اطلاعاتی آن. از ذکر و اشاره به مقالاتی که سایر پدیده ها را نیز با حساب های مالیاتی آنالیز می کنند در این جا خودداری نمودیم. مثلاً میلز تفاوت های تاثیر حسابداری مالیات و حسابداری دفتری را بر تصمیمات حسابرسی سرویس درآمد داخلی(IRS) بررسی می کند. ضمن اینکه از بررسی تحقیقاتی که به رابطه بین تفاوت های حسابداری مالیات و ثبتی و هزینه سرمایه می پردازند نیز پرهیز نمودیم چون هرچند که تحقیقات مهم و جالبی هستند اما در عین حال بجای مطالعه و بررسی خود حسابداری مالیات بر درآمد به ارزیابی تاثیر آن می پردازند. هرچند که حدود تعیین شده اختیاری است اما همانند تمام مطالعات باید یکسری چهارچوب را در آنالیزمان رعایت کنیم. ضمن اینکه اشاره ای هم به مقالات مهم مرتبط به معاملات بین ملاحظات مالیاتی و گزارش مالی نکرده ایم. هرچند که AFIT شامل ملاحظات برنامه ریزی مالیات می شود، اما موضوعات مرتبط با هماهنگی انتخاب مالیات و ثبت را نادیده گرفته و خوانندگان را به مقالات هانلون و هیتز من و شاکلفورد و شولین ارجاع می دهیم.

     مطالعات اخیر حسابداری مالیات بر درآمد علیرغم ارتباط با تحقیقات سنتی مالیات بر درآمد بمراتب بیشتر از تحقیق مالیاتی «شولز- ولفسون» شبیه تحقیقات اصلی حسابداری مالی هستند که کاملاً از اقتصاد و مالیه نشات می گیرند. با این حال تفاوت های قابل ملاحظه ای بین AFIT و سایر حوزه های گزارش مالی مشاهده می شود.

البته در قسمت بعدی به شرح تفصیلی این تفاوت ها خواهیم پرداخت، اما شرح مختصر آنها عبارتست از: نخست وضع مالیات برای تمام کمپانی ها آن را به فراگیرترین موضوعات گزارش مالی تبدیل نموده است. ثانیاً مقام مسئوول مالیات گذاری یکی از کاربران اطلاعات مالیاتی در پانویس ها محسوب می شود.از این رو حساب های مالیاتی اطلاعاتی در اختیار طرف مخالف قرار می دهند. ثالثاً حساب های مالیاتی جایگزینی برای درآمد ارائه می دهند. و مورد آخر هزینه مالیاتی جزو فاکتورهای درآمد عملیاتی محسوب نمی شود. در واقع بخش هایی از هزینه مالیاتی زیر درآمد خالص در ایتم هایی مانند عملیات ناپیوسته و درآمد جامع دیگری گزارش می شوند. این ویژگی های متمایز حسابداری برای مالیات بر درآمدها به محققان این امکان را می دهد تا درک ما از گزارش مالی را بسمت و سویی توسعه دهند که با سایر حساب ها میسر نیست.

مقالات تحقیقاتی را به سه موضوع تقسیم نمودیم: مدیریت درآمدها، رابطه بین تفاوت های مالیت-ثبتی و ویژگی های درآمدها و قیمت گذاری بازار سرمایع اطلاعات در حساب های مالیاتی.مدیران بمنظور مدیریت درآمدها جهت تامین یا مخالفت با پیش بیینی تحلیلگران نه اهداف دیگری از قبیل تنظیم درآمدها، اجتناب از تلفات، یا تامین/مخالفت درآمدهای قبلی از حساب های مالیاتی استفاده می کنند.

  1. دلیل مطالعه و بررسی حسابداری مالیات بر درآمدها

بخش اعظم مطالعات حسابداری مالیات بر در آمدها به سوالات بررسی شده در حسابداری مالیاتی توجه دارند مانند مدیریت درآمدها و مندرجات نهایی صورت های مالی.از این رو اطلاعات حساب های مالیاتی تا چه اندازه جدید است؟ مورد خاص حساب های مالیاتی چیست؟ آیا این تحقیقات مورد توجه جوامع علمی است یا با اطلاعات و حساب های مختلف سوالات قبلی را دوباره بررسی می کنند؟

     حداقل چهار ویژگی حسابداری مالیات بر درآمد را از سایر بخش های گزارش مالی متمایز می کند. اولاً درآمدهای مالیاتی تنها هزینه ای هستند که تمام شرکت های سودده با آن مواجهند، مالیات ها می توانند قابل توجه وزیاد باشند و اغلب بیش از یک سوم سوهای پیش مالیاتی را خرج می کنند.حسابداری مالیات بر درآمد با توجه به محرمانه بودن مالیات های مازاد بعنوان پلی بین صورتحساب های مالی و مالیات مازاد تنها منبع انحصاری اطلاعات مربوط به مالیات های جاری و آتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

     ثانیاً حساب های مالیاتی علاوه بر اطلاعاتی که در اختیار مشتریان معمول اطلاعات گزارش مالی قرار می دهند اطلاعاتی نیز در اختیار فرد مقابل یعنی مقامات وضع مالیات(مالیات گذاران) می گذارند. در حقیقت کاربر اولیه اطلاعات مالیاتی می تواند همان شخص مخالف (مقابل )باشد. اهمیت بالقوه حساب های مالیاتی برای فرد مقابل موجب سرگردانی مدیران می شود.از سوی دیگر آن ها با انگیزه های معمول جهت محاسبه مالیات بر درآمدها مواجهند که از هزینه های گزارش مالی می کاهد و معمولاً با به حداقل رساندن مخارج مالیات بر درآمد و متعاقباً افزایش سود بعد از ثبت مالیات روی می دهند. از طرفی گزارش مالیات بر درآمدهای پایین بنوعی پرچم قرمزی است برای مالیات گذاران که از هزینه های تحقیقاتی کاسته و سود بعد از مالیات شرکت را می کاهد. گزارش نمودن مالیات بر درآمدهای پایین موجب تبلیغات منفی و طبعاً قانونگذاری نادرست و ناخوشایند می شود. از این رو انتخاب های AFIT باید گردش اطلاعات در دولت را با اطلاعات سایر کاربرهای صورتحساب های مالی تراز نماید.

     ثالثاً حساب های مالیاتی جایگزینی برای درآمد ارائه می کنند. درآمد ثبت شده بر اصول کلی پذیرفته شده حسابداری مبتنی است.البته درآمد مشمول مالیات مبتنی بر قانون مالیات مصوب مجلس است. اهداف دو سیستم و تاثیرپذیری شان با یکدیگر فرق می کند. صورت حسابهای مالیات معوق و مغایرت گیری درآمدهای مشمول مالیات و ثبتی در پی نوشت مالیات علاوه بر تفاوت های محاسبه درآمد اطلاعاتی در مورد سوددهی شرکت در اختیار کاربران صورت وضعیت مالی(گزارش مالی) قرار می دهد.

     و نکته آخر، هزینه مالیات بر درآمد هرگز جزو درآمد عملیاتی محسوب نمی شود. اصولاً آن را بعنوان هزینه (یا سود)مالیات بر درآمد بلافاصله پیش از محاسبه درآمد خالص گزارش می کنند. زیر درآمد خالص در اقلامی از قبیل ایتم های نهایی و سایر درآمد های جامع نیز می آید که خلوص مالیات را گزارش می کنند. قطعاً واقعیت گزارش نکردن عدد هزینه مالیات بر درآمد در درآمد عملیاتی بر دیدگاه مدیران، تحلیلگران و سرمایه گذاران نسبت به این هزینه تاثیر می گذارد.

     محققان بکمک چهار المان متمایز حسابداری مالیات بر درآمدها با استفاده از حساب های مالیاتی به سوالات موجود پاسخ می دهند فرایندی که با استفاده از سایر حساب ها اگر نه غیر ممکن اما بسیار دشوار می شد. در واقع فرصت منحصربفردی که حساب های مالیاتی جهت بررسی و مطالعه سوالات مهم ارائه می کنند، انگیزه اصلی بیشتر تحقیقات حسابداری مالیات بر درآمد محسوب می گردد. مثلاً مطالعات مدیریت درآمدها در حساب های مالیاتی آشکارا و تلویحاً به عدم وجود هزینه مالیاتی در درآمد عملیاتی و معامله بالقوه درآمدهای مدیریتی با حضور نفر مخالف اشاره می کنند.در این مقاله علاوه بر اشاره به برخی از ویژگی های منحصربفرد AFIT در بررسی مدیریت درآمدها و احتمالات مالیاتی به این نکته نیز تاکید داشته ایم که همین ویژگی های متمایز فرصت های دیگری نیز جهت مطالعات حسابداری مالیات بر درآمدها فراهم می کنند که به برخی از این ویژگی ها برای تحقیقات آتی اشاره نمودیم.

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در پنج شنبه 3 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting