پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

  دانشگاه جامع علمی کاربردی

 واحد 55

  کاربینی حسابداری

  نام استاد : جناب محمدی

  نام دانشجو : علی اصغر کش پور

 

مقدمه :

این شرکت درتاریخ 28/12/1376با نام شرکت تولیدی قطعات برقی خودرو سایه روا به شماره 139061 به ثبت رسید و سپس در آبان ماه سال 1378 به نوین گستر سایپا تغییر نام داد. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 27/05/83 نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و در روزنامه رسمی شماره 17369 مورخ 22/07/1383 آگهی شده است.

شرکت نوین گسترسایپا ابتدا با نام شرکت تولید قطعات برقی خورو سایه روا(سهامی خاص) در تاریخ 28/12/1376 با سرمایه یک میلیون ریال تاسیس شد. این شرکت در بهمن ماه 1377به شرکت تولید لوازم برقی سایپا و سپس در آبان‌ماه سال 1378 به نوین گسترسایپا تغییر نام داد.

این شرکت در زمینه فروش قسطی خودرو(لیزینگ)، خدمات بیمه‌ای و کارت از اوایل سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و طی 5 سال فعالیت خود به نحو چشمگیری توسعه یافته است. طبق تصمیمات متخذه در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ 27/5/1383 نوع شرکت به «سهامی عام» تبدیل شد.

شرکت در تاریخ 3/12/1383 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرش شد و از تاریخ 5/4/1384 نام این شرکت به‌عنوان چهارصد و سی‌امین(430) شرکت پذیرفته شده در بورس با نماد «ولساپا» در فهرست تالار فرعی درج و در پایان سال 1385 به تابلو اصلی انتقال یافت.
در اواخر شهریور ماه سال 1384 شرکت نوین گسترسایپا با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین شرکت خدماتی در ایران معادل 300میلیارد ریال اوراق مشارکت 3 ساله با نرخ سود علی‌الحساب 17درصد منتشر و به فروش رسانید.

در سال 1381 با تغییر ماموریت از شرکت تحقیقاتی و تولید‌کننده قطعات الکترونیکی خودرو، به شرکتی با هدف ارائه خدمات مالی و اعتباری تبدیل شد و سرآغاز نیل به این اهداف اهتمام در سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله لیزینگ خدمات بیمه‌ای و کارت هوشمند بود که نتایج این تلاش، سبب شد که نوین گسترسایپا به قطب لیزینگ کشور تبدیل شود. اخذ مجوز از بانک مرکزی جهت ارائه خدمات پرداخت از سوی شرکت «سایان کارت» و تامین بخش وسیعی از پرتفوی بیمه ایران از طرف شرکت «خدمات بیمه‌ای نوین گسترسایپا » و هم‌چنین بیمه ملت توسط شرکت خدمات بیمه‌ای سایان در چند سال اخیر از دیگر دستاوردهای گروه نوین گسترسایپا است. سهام شرکت نوین گسترسایپا نیز پس از پذیرش در سال 1384، در تالار فرعی بورس عرضه شد و در پایان سال 1385 نیز به تالار اصلی بورس انتقال یافت.

عملکرد شرکت:

طبق اطلاعات 9ماهه که به سازمان بورس نیز ارائه شده، نوین گسترسایپا توانسته است معادل 85درصد از EPS تعدیلی را پوشش دهد. بدین‌ معنی که در برآورد جدید معادل 4درصد تعدیل مثبت در EPS پیش‌بینی شده که حدود 85درصد از آن در 9ماهه جاری محقق شده است.
برنامه افزایش سرمایه از 300میلیارد ریال به 450میلیارد ریال نیز برای نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی شده و در دستور کار هیات‌مدیره محترم نوین گسترسایپا قرار دارد که اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی(سازمان حسابرسی) به همراه گزارش توجیهی به سازمان بورس ارسال شده و در دست بررسی است و به محض اعلام موافقت سازمان بورس در مهلت قانونی نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام خواهد شد.

در سال جاری از طرف موسسه بین‌المللی Capital intelligence رتبه‌بندی اعتباری شرکت نوین گسترسایپا مورد ارزیابی قرار گرفت و مجموعا برابر رتبه‌بندی کشوری، تعیین شد. از نظر تعداد فروش نیز بودجه برآوردی سال 1386تا آخر دی‌ماه جاری محقق شده است.
امسال نوین گسترسایپا در فرآیند جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی برای اخذ تقدیرنامه و همچنین در فرآیند انتخاب 100شرکت برتر اقدام کرده که تا آخر سال نتایج آن اعلام خواهد شد.

آینده فعالیت:

شرکت سایان کارت دارای مجوز«ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» یا PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و با توجه به سیاست‌های کلی دولت و بانک مرکزی در راستای توسعه فرهنگ استفاده از کارت به‌جای پول نقد و اسکناس، آینده روشنی برای این شرکت پیش‌بینی می‌شود. امسال سومین سال است که سایان‌کارت به سود‌دهی منطقی رسیده و با توجه به قراردادهای در دست اجرا افزایش قابل ملاحظه‌ای در درآمدهای سال آتی برای این شرکت پیش‌بینی می‌شود.

موضوع فعالیت:

در ابتدا تاسیس، ساخت انواع قطعات برقی خودرو سواری و وانت تعریف شده بود. از اواخر سال 78 فعالیت در زمینه کارتهای نقدی و اعتباری، تولید قطعات الکترونیک خودرو و خدمات بیمه ای را آغاز نمود. در تاریخ 12/02/84 تو سط شرکت سایپا رتبه شرکت از درجه 3 به درجه 2 ارتقاء یافت و در حال حاضر شرکت فعالیت اصلی خود را روی خرید و فروش خودرو ها و وسایل نقلیه تو لیدی سایپا و شرکتهای گروه ساپا به نقد و اقساط از طریق اجاره به شرط تملیک(لیزینگ) متمرکز نموده است.

فعالیت‌های بیمه‌ای گروه نوین گسترسایپا از سوی دو شرکت خدمات بیمه‌ای نوین گسترسایپا به نمایندگی از بیمه ایران و شرکت خدمات بیمه‌ای سایان به نمایندگی از بیمه ملت ارائه می‌شود که مجموع پورتفولیوی بیمه‌ای دو شرکت در سال جاری معادل یک هزار و 600میلیارد ریال برآورد می‌شود که این رقم از پورتفولیوی بسیاری از شرکت‌های خصوصی بیمه‌گر بیشتر است. با توجه به توسعه فرهنگ بیمه در جامعه و ارائه انواع نوین بیمه در رشته‌های مختلف بیمه، پیشرفت آتی شرکت‌های بیمه‌ای گروه نوین گسترسایپا قابل پیش‌بینی است. شرکت ‌« نوین گسترسایپا » به لحاظ فعالیت‌ مالی، یک مجموعه کامل است، چرا که هم در بخش بیمه فعال است و هم فعالیت شبه‌اعتباری انجام می‌دهد، بااین وجود نسبت P/E این شرکت از بقیه کمتر است؟
احتمال مقایسه شما با دیگر شرکت‌های لیزینگی حاضر در بورس است. در این مورد باید گفت که نسبت P/E هر چهار شرکت بورس لیزینگ حدود 5/3 با جزیی اختلاف دور می‌زند و هیچ‌کدام از شرکت‌های لیزینگی اختلاف فاحشی در نسبت P/E با دیگر شرکت‌ها ندارد. ولی در مجموع اگر با نسبت P/E سایر واسطه‌‌گری‌های مالی مانند بانک‌ها مقایسه کنیم، پایین‌تر است و این مورد ناشی از قیمت‌ سهام این شرکت‌ها است که به دلیل نرخ‌های تکلیفی لیزینگ و بالا بودن نرخ تامین مالی رشد چندانی در بازار سرمایه ندارد.

با توجه به تقسیم سود مناسب نوین گسترسایپا ، بسیاری این شرکت را در گروه شرکت‌های درآمدی تقسیم‌بندی می‌کنند، سیاست تقسیم سود از سوی مجمع صاحبان سهام انجام می‌گیرد و مدیریت نقشی در تقسیم سود ندارد. با توجه به اینکه سهامدار اصلی
نوین گسترسایپا ، شرکت سایپا است و قسمتی از سود شرکت سایپا از محل شرکت‌های تابعه تامین می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که سیاست تقسیم سود به روال سال‌های گذشته ادامه یابد.

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در چهار شنبه 2 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting