سمینار تحلیل و ارزیابی و کنترل کیفی مراحل تولید و اجرای آسفالت گرم

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








سمینار تحلیل و ارزیابی و کنترل کیفی مراحل تولید و اجرای آسفالت گرم

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – راه و ترابری

عنوان:

تحلیل، ارزیابی و کنترل کیفی مراحل تولید و اجرای آسفالت گرم

 

چکیده:

بروز خرابی در روسازی یکی معضلات اصلی در کاهش عمر مفید و سرویس دهی آن می باشد. راه حل های موجود جهت از بین بردن خرابی های روسازی به دو دسته پیشگیری و درمان تقسیم می شوند. فرآیند کنترل و تضمین کیفیت جزء راه حل پیشگیرانه می باشد. در این فرآیند، با استفاده از فعالیت هایی نظیر بازرسی، نمونه گیری، آزمایش و کنترل کیفیت رانندگی می توان کیفیت روسازی ساخته شده را کنترل نموده در صورت پذیرش، کیفیت آن را تضمین نمود.

در این تحقیق مطالعات انجام شده جهت کنترل و تضمین کیفیت آسفالت گرم به دو بخش اصلی برنامه کنترل کیفیت تقسیم شده است. برنامه کنترل کیفیت براساس روش های آماری مانند دسته بندی مشاهدات مشخصه های آسفالت، تحلیل تغییرات دسته ها، بررسی پایداری داده ها توسط نمودار کنترل میانگین و بررسی درصد اقلام معیوب توسط نمودار پارتو تبیین شده است. در برنامه ارزیابی و پذیرش ابتدا درصد درون حدود مشخصه ها توسط توزیع نرمال محاسبه شده و سپس مقادیر ضریب پرداخت برای هرکدام از مشخصه ها براساس درصد درون حدود آنها محاسبه شده و در نهایت ضریب پرداخت مرکب برای تمامی مشخصه های مورد بررسی آسفالت محاسبه شده است.

جهت تعیین رابطه ضریب پرداخت و درصد درون حدود از روش دلفی استفاده شده است که در نهایت برنامه پرداخت پله ای و خطی تعیین گردید. ضریب پرداخت مرکب براساس وزن هرکدام از مشخصه ها تعیین شده است که محاسبه این وزن ها از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی انجام گرفته است.

نتایج انجام برنامه کنترل کیفیت بر روی مشاهدات مطالعه موردی نشان دهنده تشابه نتایج روش های مختلف مورد استفاده در برنامه کنترل کیفیت می باشد. بعلاوه توسط این روش ها می توان عوامل کاهنده کیفیت آسفالت ساخته شده را تشخیص داد. بررسی و مقایسه برنامه ارزیابی و پذیرش نشان دهنده نتایج سختگیرانه این برنامه نسبت به سایر سیستم های ارزیابی جاری است. استفاده از برنامه کنترل کیفیت و ارزیابی و پذیرش می تواند نقش بسزایی در کنترل و تضمین کیفیت آسفالت گرم ایفا نماید.

مقدمه:

امروزه هزینه های بسیاری صرف تولید و ترمیم روسازی های آسفالت گرم می شود. مطابق آمار به دست آمده هزینه های سالانه تولید قیر و آسفالت در کشور حدوداً 2500 میلیارد تومان می باشد که این مبلغ، حدود 15 درصد بودجه عمرانی کشور را به خود اختصاص داده است. بعلاوه، متوسط عمر روسازی در کشور ایران 3 الی 4 سال می باشد، در حالی که در سایر کشورها این عمر، تقریباً 9 الی 10 سال است. کوتاهی عمر روسازی راه های ایران سالانه در حدود 1500 میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل نموده است. آمار فوق حاکی تولید انبوه قیر و آسفالت در سطح کشور می باشد و با وجود انجام نظارت و بازرسی از تولید و اجرای روسازی، درصد قابل توجهی از هزینه های تولید آنها صرف تعمیر و بازسازی روسازی راه ها شده است. در نتیجه نظارت و بازرسی بر مراحل تولید و اجرای آسفالت در سطح کلان، جهت کسب کیفیت مطلوب چندان کافی نبوده و فقدان فرآیندهایی جهت کنترل و تضمین کیفیت آسفالت روسازی ها، به روشنی دیده می شود.

فرآیند کنترل و تضمین کیفیت روسازی از جمله اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از اضمحلال روسازی بازه زمانی عمر آن است. این فرآیند شامل سه بخش اصلی کنترل کیفیت، پذیرش محصول و بازبینی و تاییدهای نهایی می شود. نمونه گیری، آزمایش و بازرسی از جمله نیازات اولیه بخش های مختلف این فرآیند می باشد.

روشهای آماری ابزاری مفید و موثر جهت بررسی سطوح کیفی محصولات و ارزیابی آنها در دوره زمانی مشخص می باشند. این روشها به نام کنترل کیفیت آماری شناخته شده و با نمونه گیری از محصول و استفاده از اطلاعات به دست آمده، ارزیابی و کنترل انجام و اصلاح فرآیند ساخت آسفالت امکان پذیر است.

فصل اول

تعریف مسئله

1-1- تعریف کلی مسئله

توجه به نحوه تامین مصالح و مواد با مشخصات مورد نیاز، ساخت و اجرای آسفالت در جهت کاهش هزینه ها و همچنین کارکرد مناسب در طول دوره عمر روسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حمل و نقل جاده ای در ایران در جهت حمل و نقل کالا و مسافر نقش اول را در میان سایر مدهای حمل و نقل داراست. در واقع شبکه راه ها بستر این نوع حمل و نقل محسوب می شوند. اما سوال اصلی آنست که آیا این بستر مهم حمل و نقل در طول چرخه عمر خود از کیفیت سرویس دهی مورد انتظار برخوردار است؟ بررسی ها و بازرسی های انجام شده از سطوح روسازی های اجرا شده نشانگر این موضوع است که عمده روسازی های ساخته شده تا به امروز سرویس دهی مورد انتظار را برآورده ننموده اند. در نتیجه شناخت مشکلات روسازی های اجرا شده و در نظر گرفتن یک طرح کنترل کیفیت مناسب (QCP, Quality Control Plan) و در ادامه آن یک طرح تضمین کننده کیفیت کار پیمانکار (در هنگام ساخت و پخش لایه های آسفالتی) برای افزایش طول عمر و بازدهی مناسب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در چهار شنبه 23 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting