سمینار بررسی معیارهای شالوده های پیش ساخته بتنی

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








سمینار بررسی معیارهای شالوده های پیش ساخته بتنی

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – سازه

عنوان:

بررسی معیارهای شالوده های پیش ساخته بتنی با استفاده از بتن های ویژه و سبک و میل گردهای پلیمری

 

چکیده:

ضرورت استفاده از شالوده های پیش ساخته در صنعت ساختمان ارائه راهکارهائی را ایجاب مینماید که علاوه بر سبک شدن محصول به منظور حمل و نصب آسان، مقاومت و رفتار مناسب خصوصا در بارهای ناشی از زلزله داشته باشد. در صورت استفاده از بتن سبک به علت مسائل خوردگی خصوصا در مناطق دارای پتانسیل شدید استفاده از میلگردهای پلیمری یک راه حل قابل بررسی است.

لذا در این سمینار به عنوان مقدمه ای بر پروژه پایان نامه مطالعاتی بر روی موارد مذکور صورت گرفت. این مطالعات شامل مواد و مصالح مورد نظر و همچنین شامل اصول علمی مرتبط با شالوده ها می باشد.

مقدمه:

شهرها و روستاهای یک کشور، فرهنگ ساخت و ساز آن کشور و مدیریت بر آن می باشد. چه چیزی باعث شده آمار تعداد کشته شدگان در زلزله های ژاپن از سال 1923 میلادی (زلزله کانتو ژاپن بیش از 140 هزار کشته) تا امروز (تعداد انگشت شمار کشته در زلزله های اخیر ژاپن) با این شدت کاهش بیابد؟ این توفیق، عمدتا در نتیجه یک تحول اساسی در فرهنگ ساخت و ساز ژاپن در طی دهه های اخیر بوده است. البته ابزارهائی نظیر تکنولوژی، توسعه مهندسی و مواردی از این قبیل به مسئولین و شهروندان کمک میکند تا الگوهای فعلی خود را در امر ساخت و ساز بهبود ببخشند . نمودار ترسیم شده در تصویر 1-1 نشان می دهد تدوین آئین نامه ها و اصلاح آنها نه این که مهم نیست، ولی به تنهائی تاثیر قابل ملاحظه ای در آمار کشته شدگان ناشی از زلزله نخواهد داشت.

بر اساس گزارش جهانی “کاهش ریسک بلایا، چالش توسعه” که در سال 2003 توسط برنامه عمران ملل متحد منتشر شد، ایران دومین کشور جهان از لحاظ مرگ و میر ناشی از زلزله است.

فصل اول: کلیات

1-1) هدف

در بخش قبل فرهنگ ساخت و ساز منطقه مورد مطالعه با تکیه بر مسائل پیرامون اجرای شالوده به روایت تصویر بررسی شد. مسائل موجود عمدتا به دلیل کیفیت بد مصالح مصرفی در دسترس، ضعف اجرا ناشی از نیروی کار غیر ماهر و از همه مهمتر عدم نظارت و کنترل کیفیت در اجرا می باشد.

برای فایق آمدن به مسائل مذکور یک راه مرسوم که در دنیا تجربه شده است، ساخت و ساز صنعتی و مدولار می باشد. یکی از این روش های صنعتی استفاده از اعضای پیش ساخته بتنی است که امروزه مورد علاقه بسیاری از کشورها می باشد. با اجرای قطعات بتنی به صورت پیش ساخته و حمل و نصب آن در محل، کنترل کیفیت بر پروسه ساخت (از جمله میلگرد گذاری صحیح، رعایت مشخصات دقیق فنی، تراکم و عمل آوری مناسب بتن و غیره…) و همچنین کنترل کیفیت مصالح مصرفی امکان پذیر میگردد. به علاوه اغلب متخصصین نظارتی مجرب، علاقه کمتری به حضور در سایت های روستائی دارند، لکن از این نیروها میتوان در کارخانه های قطعات پیش ساخته بتنی که نزدیک شهرهای بزرگتر هستند استفاده کرد. سایر مزایای اجرای قطعات بتنی به صورت پیش ساخته عبارتاند از؛ ایمنی بیشتر، انرژی مصرفی کمتر، پرت مصالح کمتر، سرعت بیشتر و غیره… .

با اینکه صنایع پیش ساخته چه در دنیا و چه در داخل کشور پیشرفت خوبی داشته است لکن در خصوص شالوده های بتنی پیش ساخته، مطالعات کمتری وجود دارد. از طرفی با استفاده از سیستم هائی نظیر اسکلت فولادی با اتصالات پیچ و مهره ای یا سایر سیستم های مدولار ساختمانی حضور نیروی غیر متخصص و استفاده از مصالح نامرغوب قابل تخفیف است، لکن در خصوص اجرای شالوده در حال حاضر به ناچار باید از سیستم های سنتی استفاده کرد.

آنچه در این پروژه مد نظر می باشد ارائه محصولات پیش ساخته سبک و قابل حمل به عنوان شالوده منفرد می باشد تا بتوان زنجیره صنعتی سازی ساخت و ساز خصوصا در مناطق محروم را کامل کرد. استفاده از چنین شالوده ای به صورت پیش ساخته در کنار یکی از سیستم های مدولار برای اسکلت و سفت کاری ساختمان می تواند عمده راهکار جهت تغییر فرهنگ ساخت و ساز و ترویج ساخت ایمن باشد.

شالوده های پیش ساخته باید به اندازه ای سبک باشند که بتوان با کمترین هزینه آنها را حمل کرد. همچنین نصب آن در محل به قدری ساده باشد که احتمال اشتباه در اجرا به حداقل برسد. در ضمن از لحاظ مهندسی چنین محصولی باید اولا کیفیت مطلوب داشته باشد و در برابر شرایط محیطی و نیروهای محتمل خصوصا با تاکید بر تلاش های سازه ای ناشی از زلزله، مقاوم باشد و ثانیا برای مهندسین طراح انتخاب م حصول راحت باشد و کمترین عملیات محاسباتی نیاز باشد. برای مثال در این خصوص جداولی باید توسط تولید کننده ارائه شود که طراح با توجه به ابعاد ستون و نوع خاک محل اقدام به انتخاب یکی از محصولات بنماید.


برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در سه شنبه 22 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting