پایان نامه بررسی ايجاد چارچوب حقوقي منحصر براي نظام مالكيت فكري در سطح بين المللي

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد
:: همسریابی
:: درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه بررسی ايجاد چارچوب حقوقي منحصر براي نظام مالكيت فكري در سطح بين المللي

تاريخچه مالكيت فكري

مبحث نخست : مروري بر تاريخچه مالكيت فكري

گفتار نخست : تاریخچه مالکیت فکری در جهان

واقعيتي كه بايد به آن اذعان نمود اين است كه به رسميت شناختن حقوق مالكيت فكري براي صاحبان فكر و انديشه ، بحث نويني نبوده و در طول تاريخ مورد توجه و عنايت بوده است .       « علل پيدايش مسئله (حق مولف ) عمدتاً رشد صنعت چاپ و توسعه سوادآموزي و در نتيجه تقاضاي نسخه هاي بيشتري از آثار مولفان است . بديهي است كه در شرايط جديد قواعد سنتي مربوط به استنساخ دستي از آثار ديگران كه قاعدتاً با اجازه مولف صورت مي گرفت ، پاسخگو نبود ؛ زيرا استنساخ يك نسخه از اثر ديگري براي استفاده شخصي ، ماهيتي بسيار متفاوت از چاپ و نسخه برداري گسترده از آثار ديگران براي فروش و تجارت دارد .

احترام به حقوق مالكيت فكري و احترام به آثار علمي ، ادبي و فني به تمدنهاي باستاني باز  مي گردد . آندره موريو در اين باره مي گويد : « حقوق معنوي مولّف از زماني كه انسان توانست قلم مويي در دست بگيرد وجود داشته است . مبدا چنين حقي ، در ظلمات اعصار ناپديد است . به محض اينكه ادبياتي بوجود آمد ، سرقت ادبي از سوي عموم مردم سرزنش و ملامت شد و به محض اينكه قوانين تدوين شد ، مرتكب اين سرقت مجازات گرديد .»[1]

مي توان گفت كه نخستين قانون حمايت از حقوق ادبي و هنري در سال 1709 ميلادي در كشور انگلستان تحت عنوان « قانون ملكه »[2] به مولفّين تعلّق گرفت . پس از آن در فرانسه در سال 1777 به فرمان لويي شانزدهم پيش بيني و لازم الاجرا شد . در امريكا ابتدا به عنوان قانون محلي در سال 1783 شروع و سپس در سال 1789 بصورت يكي از قوانين ملي و در قالب قانون اساسي متجلّي گشت . در زمينه علائم تجاري نيز با گسترش بازرگاني در نيمه دوم قرن نوزدهم و رواج سوء استفاده ها و تقليدها ، اولين قانون حمايت از علامت تجاري در فرانسه در سال 1857 و در انگلستان در سال 1862 و در امريكا 1870 و در 1871 در آلمان به تصويب رسيد . [3]

بدين لحاظ قراردادهاي مهمي را در زمينه هاي مختلف پيش بيني و به تصويب رساندند كه به شرح ذيل به آنها خواهيم پرداخت :

1 – كنوانسيون پاريس :[4] عدم استقبال از نمايشگاه اختراعات وين در سال 1874 توسط مخترعان و اعتراض آنها مبني بر عدم وجود حمايت هاي بين المللي ، دولت اتريش را بر آن داشت تا از دولت ها درخواست نمايد به توافقات مهم بين المللي در حمايت از اختراع و مخترع بوجود بياورند و اين پيشنهاد منجر به تشكيل دو جلسه در سال هاي 1880 و 1883 شد كه در سال 1383 منجر به معاهدهايي گرديد كه امروز به كنوانسيون پاريس در حمايت از اختراعات ، طرح هاي صنعتي ، علائم تجاري ، طراحي مدل كالاها و … مشهور مي باشد . اين كنوانسيون در سالهاي 1900 در بروكسل ، 1911  در واشنگتن ، در لاهه 1925 ، 1934 در لندن ،در 1958 در ليسبون ، در سال 1967 در استكهلم و نهايتأ در 28 سپتامبر 1979 مورد تجديد نظر واقع و اصلاحاتي در مفاد آن صورت گرفته است .

2 – معاهده برن :[5] در حمايت از آثار ادبي و هنري در سال 1886 در شهر برن سوئيس منعقد شد و در سال هاي 1908 در برلين ، در 1914 در برن ، در 1928 در رم ، در 1948 بروكسل ، در 1967 در استكهلم ، پاريس 1971 ،1986 در پاريس و در 1989 مجدداٌ در پاريس مورد بازبيني و تجديد نظر قرار گرفت .

3 – معاهده رم :[6] وظيفه اين معاهده حفاظت از حقوق تهيه كنندگان آثار صوتي ، اجرا كنندگان و نيز برنامه هاي راديوئي و تلويزيوني است . اين معاهده در سال 1961 به تصويب رسيده است . اين معاهده در تلاش است تا توازني ميان مجموعه اي از صاحبان حقوق تهيه كنندگان آثار صوتي و اجرا كنندگان و توزيع كنندگان برقرار نمايد .

4 –  معاهده مادريد و پروتكل الحاقي آن :[7]  اين معاهده در باره ثبت بين المللي علائم و حفاظت از حق استفاده از يك مارك بين المللي است اين معاهده در سال 1891 به تصويب رسيد و پروتكل آن در سال 1989 وضع شد . اين پروتكل شامل اصلاحاتي با هدف افزايش انعطاف و فراگيري موافقت نامه مادريد بود .

5 – معاهده مادريد :[8] طبق اين معاهده كشورهاي عضو موظف هستند از درج جعلي نام  كشور سازنده يك كالا بركالاي ديگر ممانعت بعمل آورند . اين معاهده در سال1989 از تصويب گذشت .

6 – معاهده بروكسل :[9] این کنوانسیون که معروف به کنوانسیون ماهواره است کشورهای متعهد را ملزم به انجام اقدامات مناسب جهت جلوگیری از پخش بدون مجوز سیگنالهای حامل برنامه بوسیله ماهواره در و یا از سرزمینشان می نماید ، در صورتیکه سازمان تصمیم گیرنده در رابطه با چگونگي برنامه که نوعا سازمان پخش هستند مجوزی نداده باشد آن پخش بدون مجوز تلقی می شود . الزمات کنوانسیون بر سازمانهای تابع دول متعهد حاکم است .
با این وجود مقررات این کنوانسیون در رابطه با سیگنالهای منتشره که توسط پخش مستقیم ماهواره ای صورت می گیرد قابل اعمال نیست . اين معاهده  از  سال 1974 تاكنون در حال اجرا مي باشد .

7  – معاهده نايروبي :[10] معاهده فوق مربوط به حفاظت از سمبل المپيك و جلوگيري از سوء استفاده از نشان المپيك مي باشد . اين معاهده در سال 1981 تصويب و تاكنون اجرائي است .

8 – معاهده همكاري در حفظ حق ثبت انحصار :[11] اين معاهده در سال 1970 تصويب و از سال 1978 تاكنون در حال اجرا است . هدف آن تسلط يافتن بر برخي مشكلات در نظام ثبت اختراع ملّي و كاستن از نسخه برداري هاي غير قانوني است . هم چنين اين معاهده از ثبت اختراع مكرر در كشورهاي مختلف جلوگيري به عمل مي آورد .

9 – معاهده بوداپست :[12] اين معاهده شامل حفاظت از حق استفاده از ميكرو ارگانيسم هاي جديد مي باشد . براي اين منظور دولت هاي عضو متعهد هستند كه سپرده گذاري ميكروارگانيسم ها را براي ثبت حق اختراع پذيرفته يا مقرر مي دارند ، براي اين منظور بايد سپرده گذاري ميكروارگانيسم نزد هر مرجع سپرده گذاري بين المللي را به رسميت بشناسد . اعم از اينكه اين مرجع در داخل يا خارج از قلمرو دولت مربوطه قرار داشته باشد . اين معاهده در سال 1977 به تصويب رسيده است .[13]

متن بالا تکه ای از این پایان نامه بود برای دانلود متن کامل با فرمت ورد می توانید روی این لینک کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در جمعه 18 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting