پایان نامه دوست یابی از منظر قرآن چگونه است؟

دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه دوست یابی از منظر قرآن چگونه است؟

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فقه و الهیات

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

 

کلیات تحقیق:

دوست حقیقی انسان را در مسیر حق و کمال و کسب فضایل یاری می‌کند؛ پیوند دوستی با افراد با ایمان نه فقط به درد دنیا می خورد بلکه در آخرت نیز می‌توان از آن بهره گرفت و نجات یافت.
اهمیت دوستی تا حدی است که خداوند متعال در قرآن تصریح نموده که در روز قیامت گروهی از منحرفان و کسانی که مشمول عذاب الهی می‌شوند از دوستان و همنشینان ناباب خود می‌نالند. تبدیل شدن دوستی غیر پرهیزگاران به عداوت در روز قیامت طبیعی است، چرا که هر کدام از آنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می‌شمرد؛ غیرمتقین در روز قیامت به یکدیگر می‌گویند: تو بودی که دنیا را در نظر من زینت دادی و مرا به آن تشویق و ترغیب نمودی ولی پرهیزگاران که از رستگاران روز قیامت هستند به یکدیگر چنین سخن نمی‌گویند زیرا که پیوند دوستی آنها جاودانی است. چه بسیار جوانانی که به علت رفاقت با افراد بی لیاقت فاسد و منحرف گشته و آن گاه جز حسرت و اندوه حاصل کارشان چیزی نیست. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: یا وَیْلَتی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلا (فرقان:28)؛ ای وای بر من! کاش فلانی را به عنوان دوست بر نمی‌گزیدم. پس باید با دقت دوستان خود را گزینش و سنجیده عمل کنیم و خود نیز بکوشیم دوستان خوبی برای دوستان‌مان باشیم که یکدیگر را به سعادت و جاودانگی برسانیم. دوستی هایی که برای منافع مادی و مفاسد هوس انگیز زودگذر برقرار شده به علت این که عامل شقاوت و بدبختی گشته است به دشمنی سختی تبدیل خواهد شد. در روز قیامت، دوستی‌هایی که برای غیر خدا بوده همه تبدیل به دشمنی می‌شود وآشنایی‌ها و نسبت‌ها از بین خواهد رفت. این که قرآن کریم در مورد مساله دوست و دوست یابی تاکید می کند که انسان‌ها باید دوست خود را با دقت انتخاب و در برقراری ارتباط با دوستان سنجیده عمل کنند به خاطر این است که دوستی ها نه تنها در دنیا، بلکه در روز قیامت تاثیر بسزایی دارد. در روز قیامت دوستی گروهی از مردم تبدیل به دشمنی می‌شود و هر کدام دیگری را مایه سقوط و بدبختی و هلاکت خود می‌دانند و اعمال ناپسند و زشت خود را به گردن دیگری می اندازد. انسان مجرمی که به دنبال راه گریز است گناهان و مفاسد اخلاقی خود را به گردن دوست و همنشین خود می‌اندازد او فکر می کند که در آنجا نیز مانند دنیا،‌ جای پهن کردن بساط زرنگی است، اما در قیامت هیچ چیز از ماموران و فرمانبران خداوند مخفی نخواهد ماند. ان ربک لبالمرصاد ( فجر: 24) ؛ خداوند در کمین­گاه انسان­های خلافکار و مجرم است.

دوست و رفیق خوب دوستی است که آگاه و دانا باشد زیرا رفاقت با عالم اثرات مفیدی در زندگی فرد دارد همنشینی با عالم موجب حیات و روشنی دل است و سبب خوشبختی و سعادت و نیز رفاقت با عالم آگاهی و ادب رفیقش را افزون می‌کند (علاقه­مند،1381: 118).

برقراری ارتباط با دوستانی که درستکار هستند مایه پیشرفت یکدیگر در مسیر الهی می‌باشند و این دوستی هم در دنیا و هم در آخرت به سود ایشان خواهد بود ولی دوستی با بدکاران انسان را در مسیر شهوت و حرام قرار می‌دهد و انسان را به پرتگاه می‌اندازد و هم در دنیا و هم در روز قیامت به بدبختی و شقاوت و عذاب دایمی یکدیگر کمک نموده‌اند، در نتیجه لازمه دوستی شایسته و مناسب این است که یکدیگر را در امور دنیوی و اخروی یاری رسانند و سعادت، خوشبختی و جاودانگی را برای یکدیگر به ارمغان آورند (والترز،1382: 96).

1ـ 2ـ بیان مسئله

یکى از نیازهاى اساسى انسان از بدو تولد تا پایان عمر نیاز به محبت ورزیدن به دیگران و مورد محبت دیگران واقع شدن است.(همان) این نیاز روانى انسان در طى مراحل رشد شکل‏هاى مختلف مى‏یابد و باید هر دوره‏اى به گونه‏اى متناسب تأمین و ارضاء گردد در نوزادی از طریق والدین و به خصوص مادر، در کودکی علاوه  بر خانواده، به وسیله گروه همبازى در نوجوانی از طریق گروه همسالان ، در دوران جوانی با ازدواج و پیدا کردن شریک زندگى و در میان سالی به شکل خاص دیگر. آنچه به عنوان  ویژگی­های دوست خوب مطرح است مطلق و صد در صد نیست چه اینکه انسان­ها کم و بیش دارای نواقصی نیز هستند کما این­که خود ما وقتی به کارنامه زندگی خود نگاهی می­افکنیم آن را بی نقص و عیب نمی بینیم. بنابر این به طور نسبی دوست خوب باید این خصوصیات را داشته باشد و جهت کلی زندگی او نیز به سمت و سوی این ویژگی­ها و جنبه­های مثبت باشد. دوست و رفیق در شکل­گیری شخصیت افراد نقش بسیار مهمی دارد زیرا حالات و اقوال و افعال انسان به سرعت تحت تاثیر همنشین قرار می گیرد. فراوانندکسانی که بخاطرداشتن دوستان نا اهل و کم خرد دچار خسارت­های جبران ناپذیر شده اند و بالعکس، چه انسان­هایی که در اثر همنشینی با دوستان پاک و صادق و دانا از انحراف و فساد نجات یافته اند.

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط admin در چهار شنبه 9 تير 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting