دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها

دانلود متن کامل پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها (بورس اوراق بهادار-حسابداری دولتی مالی صنعتی)

به وبلاگ من خوش آمدید

:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه های رشته حسابداری همه گرایش ها و آدرس thesis-accounting.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه بررسی نقش و اثرات تمرکز مالکیت بر معیارهای ریسک مطلوب و نامطلوب در شرکت های پذیرفته شده د

رشته حسابداری

گرایش : حسابداری

عنوان : بررسی نقش و اثرات تمرکز مالکیت بر معیارهای ریسک مطلوب و نامطلوب در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در تحقیق حاضر به بررسی نقش و اثرات تمرکز مالکیت بر معیارهای ریسک مطلوب و نامطلوب در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. نمونه آماری پژوهش 87 شرکت در طی دوره زمانی 1385 لغایت 1389 بوده است. در این تحقیق برای مطالعه اثر تمرکز مالکیت بر معیارهای ریسک مطلوب و نامطلوب از روش داده های تلفیقی ایستا ( روش حداقل مربعات تعمیم یافته یا  EGLS ) استفاده شده است. روش داده های تلفیقی به لحاظ مزایا و برتری هایی که نسبت به روش های مقطعی و سری های زمانی دارد به طور فزاینده ای در تحقیقات اقتصادی استفاده می شود. روش مزبور در عین افزایش قدرت آماری ضرایب، باعث می شود هم خطی بین متغیرها کاهش یافته و به واسطه افزایش درجه آزادی، برآوردی کاراتر انجام شود.یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین تمرکز مالکیت و ریسک مطلوب رابطه ی مثبت و معناداری از نوع غیر خطی(درجه دو) وجود دارد. هم چنین رابطه ی تمرکز مالکیت با ریسک سیستماتیک رابطه ی منفی و معناداری می باشد. یعنی با افزایش تمرکز مالکیت، ریسک شرکت ها کاهش می یابد. از سوی دیگر نتایج تحقیق هیچگونه رابطه ی معناداری بین تمرکز مالکیت و ریسک نامطلوب را نشان نمی دهد.

 

واژگان کلیدی: تمرکز مالکیت، ریسک مطلوب، ریسک نامطلوب، داده های تلفیقی     

 

           فصل اول:

              کلیات

1-1)مقدمه

بخشی از تحولات مهم در حسابداری در سایه تشکیل شرکت های بزرگ و جدایی مالکیت از مدیریت شرکت ها اتفاق افتاده است. در گذشته مالکان همان مدیران واحدهای تجاری بودند و هیچگونه تضاد منافع بین مدیریت و مالکیت مطرح نبود. بطوریکه مالکان خود بر تمامی عملیات شرکت کنترل داشته و باعث افزایش ارزش شرکت می شدند. پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن تشکیل شرکت های سهامی بزرگ و نیاز روز افزون به سرمایه باعث شد که بازارهای بزرگ سرمایه بوجود آید و در پی آن مالکیت از مدیریت جدا شود.

تا سالهای متمادی فرض بر این بود که تمامی گروههای مربوط به یک شرکت سهامی برای یک هدف مشترک فعالیت می کنند. ولی با مطرح شدن تئوری نمایندگی جنسن و مک لینگ(1976) این فرضیه مطرح شد که مالکان و مدیران هر کدام بدنبال حداکثر کردن منافع خود هستند(نمازی و کرمانی،1387).

از طرفی سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار که بدنبال بدست آوردن بیشترین بازدهی از سرمایه گذاری خود می باشند، همواره ریسک سرمایه گذاری را نیز مورد توجه قرار می دهند و در صورتی پذیرای ریسک بالاتری می شوند که بازده بالاتری نیز عایدشان شود، در حالیکه ممکن است بازده واقعی ناشی از سرمایه گذاری با بازده مورد انتظار سرمایه گذاران متفاوت باشد. بنابراین خریداران سهام در بورس اوراق بهادار، ریسک و بازده سرمایه گذاری را بطور همزمان مورد توجه قرار می دهند.

بر اساس تعاریف جدید، ریسک احتمال زیان تعریف می شود، یعنی تغییرات مطلوب (افزایش نرخ بازده دارایی مالی) به عنوان ریسک محسوب نشده و فقط تغییرات نامطلوب (آن دسته از مشاهداتی که کمتر از نرخ بازده مشخصی می باشند) به عنوان ریسک محسوب می شود، لذا دیدگاه دوم در کانون توجه قرار گرفته است. بر اساس تعریف نوین از ریسک، معیارهای اندازه گیری جدیدی نیز تعریف شده که انتظار می رود در مقایسه با معیارهای متعارف اندازه گیری ریسک، دقیق تر و قابلیت های بیشتری نیز داشته باشند (سعیدی و صفدری پور، 1387).

حداکثر کردن ارزش شرکت، مستلزم به کارگیری بهینه منابع مالی و کسب بازده و ریسک متناسب است. اساسی ترین رکن بحث حاکمیت شرکتی، اطمینان یافتن از اعمال حاکمیت صحیح سهامداران بر اداره شرکت و حداکثر کردن ارزش شرکت است. از این رو یکی از مقولات مهم در راستای این امر، آگاهی از ساختار مالکیت و ریسک است تا با استفاده از آن بتوان استراتژیهای لازم را در جهت کاهش هزینه های نمایندگی تدوین کرد.

 

 

 

1-2) بیان مسأله

هر پژوهش در واقع با قصد پاسخگویی و راه حل یابی برای یک مسئله اصلی که در واقع در قالب یک پرسش ظهور کرده است، آغاز می شود. بیان مسئله، طرح مسئله به زبان علمی می باشد که این امر شامل محدود کردن مسئله و جداسازی آن از مسائل حاشیه ای است. پژوهشگر باید بتواند مسئله را به گونه ای بیان کند که اهمیت آن را به اثبات برساند(خاکی،1387،ص 9). امروزه مدیران برای جلب سرمایه گذاران سعی در حداکثر کردن ارزش شرکت را دارند و افزایش درآمد ورشد در سود به عنوان یکی از راهکارهایی است که برای این منظور در نظر می گیرند. در بورس اوراق بهادار تهران نیز شرکت ها سعی دارند با افزایش سود سالیانه خود، باعث تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در سهام عادی شوند. از طرفی سرمایه گذاران نیز در بازار سرمایه سعی دارند منابع خود را به سمتی سوق دهند که بیشترین سودآوری را برای آنها داشته باشد و در صورتی که سرمایه گذاران به سود مورد نظر خود دست نیابند، اقدام به خروج سرمایه از بازار سهام و سرمایه گذاران در سایر فعالیت ها خواهند نمود که این امر منجر به کاهش دادو ستد در سهام و از رونق افتادن بورس اوراق بهادار خواهد شد. در این راستا آگاهی از میزان ریسک شرکت ها نیز می تواند نقش به سزایی در تصمیم گیری افراد داشته باشد (گرجی زاده، 1389).

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه بررسی و تدوین مولفه های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیکن نامه

دانشگاه ازاد اسلامی واحد اسلامشهر

موضوع پایان نامه : بررسی و تدوین مولفه های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیک

استاد راهنما: استاد گرامی دکتر نیلوفر میرسپاسی

استاد مشاور: استاد گرامی دکتر زهرا هوشمند

92-93

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

-1)مقدمه

امروزه بسیاری از سازمان­ها برای بدست آوردن بالاترین ارزشها در جهت جلب رضایت مشتریان خود تلاش می­کنند. برنامه­های راهبردی، بیانیه­های ماموریت، خط مشی و ایجاد نوآوری در نحوه سرویس­دهی خود دلیل روشنی بر این مدعاست.

بانکها گروهی از سازمانهای خدماتی در جوامع بشری هستند که به منظور تامین مالی طرح­های مختلف اقتصادی از طریق تجهیز منابع مالی در قالب انواع پس­اندازها به ارائه خدمات بانکی می‌پردازند و در راستای نیل به این اهداف به جلب اعتماد، اطمینان و رضایت مشتریان خود نیاز دارد. لذا بایستی به عوامل موثر بر این رضایتمندی توجه شایانی بنماید و ساختار سازمانی بانکی خود را منطبق با تغییرات محیطی و پاسخگویی انتظارات و نیازهای متفاوت مشتریان داخل سازمانی و خارج سازمانی نمایند.

در دهه­های اخیر همه سازمانها تحت تاثیر زیاد پیشرفت تکنولوژی اطلاعات قرار گرفته­اند. پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز سبب ایجاد فواید زیادی در زندگی روزمره شده است. از مهمترین این فواید می­توان به کاهش در اتلاف وقت و از میان برداشته شدن مرزهای جغرافیایی نام برد. اما از آنجا که بشر موجودی است که معمولا در مقابل تغییرات مقاومت می­نماید، از پذیرش سرویسهای خدماتی که با استفاده از تکنولوژی اطلاعات و اینترنت پدید آمده­اند، سر باز می­زند. یکی از این سرویس­ها پدید آمدن بانکهای اینترنتی یا الکترونیکی هستند که به سرویس دهی به مشتریان خود با استفاده از شبکه اینترنت و تکنولوژی اطلاعات می­پردازند.

امروزه به دلیل فوائدی که بانکداری الکترونیک برای اقتصاد جوامع دارد، اکثر محققان در صدد پیدا کردن راهی برای تشویق مشتریان جهت استفاده از این سیستم بانکداری می­باشند. لذا از آنجایی که سطح رضایتمندی مشتریان از سرویس­های الکترونیکی می­تواند تمایل آنها را برای پذیرش بانکداری الکترونیک افزایش دهد، شناسایی سطوح نیازها و عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان و بررسی نتایج نظرسنجی­ها و سنجش میزان رضایت­مندی مردم از خدمات بانکها می­تواند گامی اساسی برای ایجاد تحول در نظام ارائه خدمت باشد. به همین دلیل ما در این پایان­نامه به بررسی و تدوین مولفه­های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیک می­پردازیم.

1-2)-بیان مسئله

در حال حاضر استراتژی بانکهای موفق در سراسر جهان، در مرکز کسب و کار قرار دادن مشتریان است. اگر بپذیریم که ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان و رضایت آنها سهم به سزائی در سودآوری و توسعه سهم بازار بانکها داشته باشد، منطقی است که در پی شناسایی عوامل موثر بر رضایت مشتریان و نقاط ضعف و ارتقاء کیفیت خدمات خود برآیند. زیرا در تلاش برای افزایش سهم خود از کل بازار خدمات بانکی، آن بانکی موفق­تر خواهد بود که به رضایت مشتری به عنوان یک راهبرد توجه کند.

کانون تمرکز بانک های دنیا معطوف به چیزی است که آینده می طلبد، یعنی خدمت به مشتری، سیر تحولات تکنولوژی بانکداری مؤید این اندیشه است که هر چه بیشتر باید به مشتری نزدیک شد و کیفیت مورد انتظار او را تأمین کرد. مطالعات متعدد نشان می دهد که سطوح بالای رضایت و نرخ بالای مشتری وابسته به یکدیگر بوده و با سودآوری سازمان پیوند خورده اند.[21]

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات، بسیاری از سازمانها از جمله بانکداری تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته­اند. ایجاد تکنولوژی اطلاعات سبب شده تا سازمانها سیر تحولی از ساختار سنتی به ساختار الکترونیک را طی نمایند. این تحولات باعث بوجود آمدن دسته­بندی زیر در نظام بانکداری شده است:

1-بانکداری سنتی

2-بانکداری نیمه سنتی

3-بانکداری الکترونیک یا اینترنتی

در بانکداری سنتی، وظایف و سرویس دهی کاملا بطور سنتی صورت می­گیرد و برای گرفتن سرویس­ها و خدمات نیاز به حضور فیزیکی کارکنان و مشتریان الزامی است.

بانکداری نیمه سنتی، حالتی بین بانکداری کاملا سنتی و بانکداری الکترونیک می­باشد که در آن برخی از جنبه­های تکنولوژی اطلاعات لحاظ شده است. در چنین سیستمی برای گرفتن برخی از خدمات و سرویس­ها می­توان از شبکه جهانی اینترنت و سیستم پیامک­های مخابراتی و تکنولوژی اطلاعات استفاده کرد اما در این نوع سیستم هنوز بیشتر وظایف خدمت­دهی بصورت رو در رو و فیزیکی صورت می­گیرد.

 

بانکداری الکترونیک آن گروه از نظام بانکداری است که در آن در تمام سطوح فعالیتها و سرویس­دهی از تکنولوژی اطلاعات و شبکه اینترنت استفاده می­شود. در چنین سیستمی نظام بانکداری کاملا متحول شده و با نظام سنتی کاملا متفاوت است. برای استفاده از چنین سیستمی نیاز به نیروی کار متخصص و یا نیروی کار آموزش دیده نیاز است. در واقع استفاده از این نوع سیستم مستلزم این است که تمام کارکنان و همچنین مشتریان آموزش دیده و توانایی استفاده از یک سیستم الکترونیک را داشته باشند.

جدا از اینکه چه نوع سیستم بانکداری در یک جامعه خاص استفاده می­شود، مشتریان جزء اصلی نظام بانکداری در هر نوعی هستند. کانون تمرکز بانک­های دنیا به چیزی معطوف است که آینده می­طلبد، یعنی خدمت به مشتری. سیر تحولات بانکداری موید این اندیشه است که هر چه بیشتر باید به مشتری نزدیک شد و کیفیت مورد انتظار او را تامین کرد. مطالعات متعدد نشان می­دهد که سطوح بالای رضایت و نرخ بالای مشتری وابسته به یکدیگر بوده و با سودآوری سازمان پیوند خورده­اند. نیرومندی و بزرگی یک سازمان تنها با جذب و جلب مشتریان بیشتر ممکن است و جذب هر چه بیشتر مشتریان با شناخت نیازهای آشکار و پنهان آنها و ارائه خدمات در جهت رفع این نیازها، رابطه مستقیم دارد.

مسئله مورد بررسی در این تحقیق در ارتباط با بانکداری الکترونیک است. ما در این تحقیق در صدد بررسی مولفه­های موثر بر رضایتمندی مشتریان از بانکداری الکترونیک با مدلهای چند معیاره فازی برآمده­ایم.

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر ارائه مجدد صورتهای مالی بر رشد شرکت

موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند   ‏

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری

موضوع :

تاثیر ارائه مجدد صورتهای مالی بر رشد شرکت

استاد راهنما :

جناب آقای دکتر خوش طینت

استاد مشاور :

جناب آقای دکتر نادی قمی

 

تابستان 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده :

ارائه مجدد صورتهای مالی برای بازار، حاوی اطلاعات جدیدی است. از دیدگاه سرمایه گذاران اخبار ارائه مجدد صورتهای مالی فقط بیانگر مشکلات عملکرد دوره گذشته نیست، بلکه نوعی پیش بینی مشکلات آتی برای شرکت و مدیریت آن نیز محسوب میشود و موجب سلب اطمینان سرمایه گذاران نسبت به اعتبار و شایستگی مدیریت و کاهش کیفیت سودهای گزارش شده میگردد. تجدید ارائه صورت های مالی عاملی است که میتواند قابلیت اتکای اطلاعات مالی منتشره را در هاله ای از ابهام قرار دهد.

در این تحقیق به بررسی تاثیر ارائه مجدد صورتهای مالی بر رشد شرکت بطور کلی و اجزای آن شامل رشد تامین مالی داخلی و خارجی پرداخته شد و مشخص گردید که ارائه مجدد حسابداری در ایران، تاثیر منفی و کم اهمیتی بر نرخ رشد شرکتها دارد که این اثر در رابطه با نرخ رشد تامین مالی خارجی شرکتها برجسته تر از نرخ رشد تامین مالی داخلی آنها است. با توجه به این نتایج می توان گفت ارائه مجدد با ایجاد یک عدم اطمینان از چشم انداز آتی شرکت، مانع از توانایی شرکت جهت تامین مالی خارجی با هزینه ی کمتر می گردد و بدین صورت سطح منابع نقدی شرکت برای اتخاذ پروژه های سرمایه گذاری سودآور کاهش می یابد که این امر موجب کاهش در رشد شرکت می گردد و این اثرات برای شرکتهایی که بدلیل تخلف مالی، ارائه مجدد داشته اند، مشهود تر است.

واژگان کلیدی: ارائه مجدد صورتهای مالی، تامین مالی خارجی، رشد شرکت

 

فهرست:

عنوان                                                                                                 شماره صفحه

فصل اول : طرح و کلیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2

بیان و طرح مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 7

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 8

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 8

روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9

جامعه آماری و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………. 9

روش گردآوری اطلاعات و داده ها……………………………………………………………………………………………………… 10

روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………………… 10

محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 11

تعاریف عملیاتی واژگان تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 12

ساختار کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… 13

 

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 16

بخش اول : مبانی نظری  

گزارشگری مالی و صورتهای مالی………………………………………………………………………………………………………. 17

اهداف گزارشگری مالی و صورتهای مالی…………………………………………………………………………………………… 19

نقش صورتهای مالی در تحقق هدفهای گزارشگری مالی…………………………………………………………………. 23

استفاده کنندگان از صورتهای مالی و نیازهای اطلاعاتی آنها…………………………………………………………… 27

اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری………………………………………………………………………………………………….. 28

تامین مالی و رشد شرکت…………………………………………………………………………………………………………………… 29

خصوصیات کیفی اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………….. 32

تجدید ارائه صورتهای مالی………………………………………………………………………………………………………………….. 35

تعدیلات سنواتی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 38

علل تجدید ارائه صورتهای مالی………………………………………………………………………………………………………….. 39

ریشه های تجدید ارائه صورتهای مالی……………………………………………………………………………………………….. 42

تاثیر آستانه اهمیت بر تجدید ارائه صورتهای مالی…………………………………………………………………………… 44

واکنش به علل تجدید ارائه صورتهای مالی……………………………………………………………………………………….. 46

گزارشگری تجدید ارائه صورتهای مالی………………………………………………………………………………………………. 48

تجدید ارائه صورتهای مالی و رشد شرکت…………………………………………………………………………………………. 49

بخش دوم : پیشینه تحقیق

مطالعات تجربی انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………………………………… 51

مطالعات تجربی انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………………………………. 59

جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 64

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 66

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 67

نوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 68

فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… 69

الگوهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………… 69

متغیرهای تحقیق و نحوه ی اندازه گیری آنها…………………………………………………………………………………… 72

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 75

قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 75

قلمرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… 75

جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………… 75

روش نمونه گیری و حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………… 76

نحوه ی جمع آوری داده های مورد نیاز……………………………………………………………………………………………. 77

روش های آماری………………………………………………………………………………………………………………………………….. 77

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 85

آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86

آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 89

مدل اول……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 95

مدل دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 127

خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………………………………………… 142

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 144

خلاصه موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………….. 144

نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………. 146

نتایج حاصل از آزمونهای آماری فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………. 147

نتایج حاصل از آزمونهای آماری فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………. 147

بحث و بررسی تطبیقی یافته های تحقیق……………………………………………………………………………………… 147

موانع و محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 149

پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 150

پیشنهادهایی بر اساس نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 150

پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………………….. 150

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 151

پیوست……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 159

 براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر بیش اعتمادی مدیریت بر تجدید ارائه صورتهای مالی

دانشگاه آزاد اسلامی                                              واحد رشت

دانشکده مدیریت و حسابداری

 گروه آموزشی حسابداری

            پایان ­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.)                                                                         رشته: حسابداری  

عنوان:

تاثیر بیش اعتمادی مدیریت بر تجدید ارائه صورتهای مالی

استاد راهنما:

دکتر سید محمدرضا رئیس زاده

استاد مشاور:

دکتر مهدی مشکی

نیمسال تحصیلی

تابستان 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده 1

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1) مقدمه. 3

1-2) تشریح و بیان مسئله. 3

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

1-4) اهداف تحقیق.. 6

1-5) فرضیه های تحقیق   7

1-6) مدل تحقیق و تعریف عملیاتی متغیرهای آن. 7

1-7) روش تحقیق.. 9

1-8) روش گردآوری اطلاعات.. 9

1-9) قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………….. 9

1-10) تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.. 10

1-11) ساختار تحقیق.. 11

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1مقدمه. 13

2-2بخش اول: مبانی نظری تجدید ارائه صورت های مالی.. 13

2-2-1) دلایل تجدید ارائه صورت های مالی.. 16

2-2-2) واکنش به علل ارائه مجدد صورت های مالی.. 17

2-2-3) پیامدهای ارائه مجدد صورت های مالی.. 18

2-3بخش دوم: مبانی نظری هیات مدیره 21

2-3-1) سازو کارهای برون سازمانی.. 21

2-3-2) سازو کارهای درون سازمانی.. 22

2-3-3) هیات مدیره 24

2-3-4) ترکیب هیات مدیره 26

2-4بخش سوم: بیش اعتمادی مدیریت.. 37

2-5بخش چهارم: پیشینه تحقیق. 41

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1) مقدمه. 51

3-2)روش پژوهش… 52

3-3) فرضیه های تحقیق.. 52

3-4) مدل تحقیق و تعریف عملیاتی متغیرها 53

3-5) جامعه آماری.. 55

3-6) گردآوری اطلاعات.. 56

3-7) روش‌ها و ابزار تحلیل داده‏ها 57

3-8)  روش‌های آماری آزمون فرضیه ها 58

3-9) رگرسیون چند متغیره 58

3-9- 1  ضریب تعیین و ضریب تعیین تصحیح شده 60

3-9-2  مفروضات رگرسیون خطی.. 60

3-9-3  آزمون استقلال خطاها 61

3-9-4  آزمون مناسب بودن مدل. 62

3-9-5  آزمون معنادار بودن ضرایب.. 62

3-10)  بررسی ساختار دادههای ترکیبی و انواع مدلهای آن. 63

3-10-1 مدل اثر ثابت.. 64

3-10-2 مدل اثر تصادفی.. 65

3-10-3 آزمونهای تشخیص در دادههای ترکیبی.. 65

3-11)  خلاصه فصل. 67

فصل چهارم: یافته های پژوهش

4-1) مقدمه. 70

4-2) آمار توصیفی داده ها 70

4-3) آزمون پایایی متغیرها 72

4-4) تعیین مدل مناسب برای تخمین مدل رگرسیون. 74

4-5) آزمون فروض کلاسیک رگرسیون. 76

4-5-1) آزمون نرمال بودن توزیع متغیر وابسته. 76

4-5-2) آزمون استقلال خطاها 77

4-5-3) ناهمسانی واریانس ها 78

4-5-4) آزمون هم خطی متغیرهای مستقل. 79

4-6) آزمون فرضیات تحقیق.. 80

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه. 85

5-2) خلاصه پژوهش ونتیجه گیری… 85

5-3) بررسی یافته‌ها و تفسیر نتایج پژوهش… 87

5-3-1)آزمون فرضیه اول. 87

5-3-2)آزمون فرضیه دوم. 88

5-3-3)آزمون فرضیه سوم. 88

5-4) محدودیت‌های پژوهش… 89

5-5) پیشنهادهای کاربردی پژوهش… 90

5-6) پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی.. 91

منابع و ماخذ. 92

پیوست.. 99

 

 

شکل 2-1 روابط بین سازو کارهای برون سازمانی و درون سازمانی و اهداف راهبری شرکتی ………………….23

شکل 2-2 چگونگی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ترکیب هیات مدیره…………………………………………………….33

جدول 3-1 تعداد شرکت ها پس از غربالگری ………………………………………………………………………………56

جدول 4-1  آماره های توصیفی متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………….72

جدول 4-2 آزمون ایم، پساران و شین (IPS) ……………………………………………………………………………….73

ادامه جدول 4-2. آزمون لین و لوین (LL) …………………………………………………………………………………….73

جدول 4-3 آزمون چاو ……………………………………………………………………………………………………………..74

جدول4-4  آزمون هاسمن ………………………………………………………………………………………………………..75

جدول 4- 5 آزمون جارکوبرا ……………………………………………………………………………………………………..76

جدول4-6 آزمون استقلال خطاها ……………………………………………………………………………………………….77

جدول4-7 نتایج حاصل از ناهمسانی  واریانس ……………………………………………………………………………..78

جدول 4-8 آزمون هم‌خطی بین متغیر‌های مستقل ………………………………………………………………………….80

جدول4-9 نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون و آزمون فرضیه ها ……………………………………………….82

 

چکیده

با توجه به اینکه در سالهای اخیر، تجدید ارائه صورتهای مالی بین شرکتهای ایرانی بسیار رایج شده است.در این تحقیق سعی شده برخی از عوامل تاثیر گذار بر تجدید ارائه صورتهای مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران همچون بیش اعتمادی مدیریت، دوگانگی مدیر عامل و…  را مورد بررسی قرار دهیم .در این راستای تاثیر بیش اعتمادی مدیریت بر تجدید ارائه صورتهای مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بررسی شده است.جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1387 تا 1391بوده که جامعه آماری با توجه به روش غربالگری و پس از حذف مشاهدات غیرقابل قبول برابر با 116 شرکت می باشد. بر این اساس در این تحقیق بیش اعتمادی مدیریت به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده تا تاثیر آن بر متغیر وابسته، تجدید ارائه صورتهای مالی مورد بررسی قرار گیرد. در فرضیه اول بررسی رابطه بین بیش اعتمادی مدیریت بر تجدید ارائه صورتهای مالی، در فرضیه دوم بررسی رابطه بین درصد مدیران غیر موظف هیات مدیره و تجدید ارائه صورت های مالی و در فرضیه سوم دوگانگی مدیر عامل با تجدید ارائه صورت های مالی مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق که از داده‌های پانل(تابلویی) با اثرات ثابت استفاده شده ، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره در سطح اطمینان 95% نشان می دهد بین بیش اعتمادی مدیریت و دوگانگی مدیر عامل با تجدید ارائه صورت های مالی رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. بین درصد مدیران غیر موظف هیات مدیره و تجدید ارائه صورت های مالی رابطه معکوس معناداری وجود دارد.

واژگان کلیدی: تجدید ارائه صورتهای مالی، بیش اعتمادی مدیریت ، دوگانگی مدیر عامل، درصد مدیران غیر موظف هیات مدیره

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها

 واحد قزوین

دانشکده علوم انسانی، گروه حسابداری

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc)

 گرایش: حسابداری

عنوان:

تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها

استاد راهنما:

دکتر فرزین رضایی

استاد مشاور:

دکتر اکبر عالم تبریز

 

زمستان 93

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات طرح تحقیق.. 2

1-1 مقدمه. 3

1-2 تشریح موضوع و بیان مساله. 3

1-3 ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4 اهداف علمی.. 5

1-5 اهداف کاربردی.. 5

1-6 بهروه وران (ذینفعان). 5

1-7 فرضیه ها 6

1-8 مدل تحقیق.. 6

1-9 روش تحقیق.. 9

1-10روش گردآوری اطلاعات… 9

1-12 قلمرو تحقیق.. 9

1-12-1 قلمرو موضوعی تحقیق.. 9

1-12-2 قلمرو  زمانی تحقیق.. 9

1-12-3  قلمرو مکانی تحقیق.. 9

1-13 ساختار تحقیق.. 9

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق.. 11

2-1 مقدمه. 11

2-2 رفتار هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت… 11

2-3رفتار هزینه در طول زمان. 13

2-4 مفهوم چسبندگی هزینه: 14

2-5 طبقه بندی ادبیات چسبندگی هزینه ها 15

2-5-1 شواهد چسبندگی هزینه ها: 15

2-5-1-1 چسبندگی هزینه بین واحدهای تجاری (دوره های زمانی): 16

2-5-1-2 چسبندگی هزینه بین واحدهای تجاری بطور مقطعی.. 16

2-5-1-3 چسبندگی هزینه بخشهای واحد تجاری: 18

2-5-1-4 چسبندگی هزینه در بین صنایع مختلف: 19

2-5-2 عوامل تعیین کننده چسبندگی هزینه ها 19

2-5-2-1 تصمیمات عمدی مدیران: 19

2-5-2-2 خوش بینی مدیران. 20

2-5-2-3 تاثیر محدودیتهای فن آوری.. 21

2-5-2-4 تعداد کارکنان و میزان دارایی های ثابت… 21

2-5-2-5  استفاده از ظرفیت و هزینه ها تعدیل.. 22

2-5-2-6  مشکلات نمایندگی.. 23

2-5-2-7  رشد تولید ناخالص داخلی.. 23

2-5-3  اثرات ناشی از چسبندگی هزینه ها 24

2-5-3-1 تأثیر چسبندگی هزینه بر پیش بینی سود توسط تحلیلگران مالی و سود آتی و واکنش بازار. 24

2-5-3-2 تأثیر چسبندگی هزینه ها و مدیریت سود. 25

2-6  پیشینه تحقیق.. 25

2-6-1  تحقیقات خارجی.. 25

2-6-2  تحقیقات داخلی.. 30

2-7 خلاصه فصل.. 31

فصل سوم: روش اجرای تحقیق.. 32

3-1 مقدمه. 33

3-2 روش پژوهش…. 33

3-3 فرضیه های تحقیق.. 33

3-4 مدل تحقیق و تعریف عملیاتی متغیرها 34

3-5 جامعه و نمونه آماری.. 37

3-6 گردآوری اطلاعات… 39

3-7 روایی و پایایی ابزار. 39

3-8 روش‌ها و ابزار تحلیل داده‏ها 40

3-9 روش‌های آماری آزمون فرضیه ها 40

3-10 خلاصه فصل.. 41

فصل چهارم: یافته های پژوهش… 42

4-1 مقدمه. 43

4-2 آمار توصیفی متغیرها 43

4-3 آزمون پایایی متغیرها 46

4-4 تعیین مدل مناسب برای تخمین مدل رگرسیون. 46

4-5 آزمون فروض کلاسیک رگرسیون. 48

4-5-1 آزمون نرمال بودن توزیع متغیرها 48

4-5-2 آزمون استقلال خطاها 49

4-5-3 ناهمسانی واریانس ها 50

4-5-4 آزمون هم خطی متغیرهای مستقل.. 50

4-6 آزمون فرضیات تحقیق.. 51

4-6-1 مدل آزمون فرضیه اول و سوم. 51

4-6-2 مدل های آزمون فرضیه دوم و چهارم. 53

4-6-3 مدل های آزمون فرضیه پنجم و هفتم.. 55

4-6-4 مدل های آزمون فرضیه ششم و هشتم.. 57

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 61

5-1 مقدمه. 62

5-2- خلاصه نتایج و تفسیر یافته های پژوهش…. 62

5-3 محدودیتهای پژوهش…. 65

5-4 نتایج پژوهش…. 66

5-5 پیشنهاد برای پژوهش های آتی.. 66

فهرست منابع.. 67

پیوست… 69

 

 

فهرست جدول‌ها

صفحه

(جدول 3-1) تعداد شرکت ها نمونه. 38

(جدول 4-1) آماره های توصیفی متغیرهای تحقیق.. 44

(جدول4-2) ماتریس ضریب همبستگی بین متغیرها 45

(جدول 4-3) آزمون ایم، پسران و شین (IPS) 46

(جدول 4-4) آزمون چاو. 47

(جدول4-5)  آزمون هاسمن.. 48

(جدول4- 6) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 49

(جدول4-7) آزمون استقلال خطاها 49

جدول(4-8) نتایج حاصل از ناهمسانی  واریانس… 50

(جدول 4-9) آزمون هم‌خطی بین متغیر‌های مستقل.. 51

(جدول4-10) نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون. 52

(جدول4-11) نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون. 54

(جدول4-12) نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون. 56

(جدول4-13) نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون. 58

(جدول5-1) خلاصه نتایج آزمون فرضیه‌ها 62

 

چکیده:

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نامتقارن هزینه های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1383 تا 1392 بوده که حجم نمونه با توجه به روش غربالگری و پس از حذف مشاهدات پرت برابر با 192 شرکت می باشد. در این تحقیق بینش مدیریت و تغییرات فروش به عنوان متغیرهای مستقل در نظر گرفته شده تا تاثیر آنهابر رفتار نا متقارن هزینه های شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

در این تحقیق که از داده‌های تلفیقی و پانل(تابلویی) با اثرات ثابت استفاده شده ، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های شرکت ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره در سطح اطمینان 95% نشان می دهد تغییرات پایدار و ناپایدار موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی و  بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود. همچنین این نتایج نشان می دهد خوش بینی و بد بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی و بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

واژگان کلیدی: تغییرات پایدار ، تغییرات ناپایدار خوش بینی مدیریت، بد بینی مدیریت ، رفتار نا متقارن هزینه ها

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر درماندگی مالی بر تامین مالی از طریق حساب های پرداختنی و اثر این نوع از تامین مالی ب

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران مرکزی

دانشکدهاقتصاد وحسابداری

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

گرایش: حسابداری

عنوان:

تاثیر درماندگی مالی بر تامین مالی از طریق حساب های پرداختنی و اثر این نوع از  تامین مالی بر عملکرد شرکت در شرایط درماندگی مالی

 

استاد راهنما:

دکتر آزیتا جهانشاد

استاد مشاور:

دکتر زهرا پور زمانی

تابستان 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

فصل اول (مقدمه و کلیات پژوهش)  
1-1 مقدمه 1
1-2 بیان مساله 2
1-3 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن 4
1-4 اهداف تحقیق 5
1-5 سوالات و فرضیه­های تحقیق 5
1-6 چارچوب نظری تحقیق 6
1-7 قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی تحقیق 9
1-8 روش گرد آوری اطلاعات 9
1-10 مدل تحقیق 10
1-11 متغیرها و واژه­های کلیدی 13
1-12 خلاصه فصل 14
فصل دوممبانی نظری و پیشینه تحقیق  
مقدمه 16
2-1-مبانی نظری درماندگی مالی 18

2-2-مراحل درماندگی مالی

23
2-4 مکانیسم تئوری کنترل 28
2-5 تداوم فعالیت 32
2-6 برقرار نبودن فرض تداوم فعالیت 34
2-7         روش های تامین مالی در شرایط درماندگی مالی : 38
2-8  تامین مالی در شرایط درماندگی مالی 52
2-9 منابع مالی واحدهای اقتصادی و فرایند تامین مالی 58

 

2-10  تامین مالی از طریق حساب های پرداختنی تجاری (اعتبار تجاری) 62
2-11 پیشینه تحقیق : 64
پژوهش های انجام شده در داخل ایران : 65
پژوهش های انجام شده در خارج از ایران : 68
2-12    خلاصه فصل : 74
فصل سوم :روش شناسی پژوهش  
3-1 مقدمه 76
3-2 روش پژوهش 76
3-3 فرضیه‌های پژوهش 76
3-4 روش آزمون فرضیه ها 77
3-5 جامعه آماری، روش نمونه­گیری و محدوده زمانی 81

 

6-3- محدودیت های اعمال شده 82
3- 7 روش گردآوری داده‌ها 82
3-8  روش تجزیه و تحلیل داده­ها 83
3-9 خلاصه فصل 83
فصل چهارم(جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها)  
4-1 مقدمه 89
4-2 فرضیه اول 89
4-3 فرضیه دوم 97
4-4 خلاصه فصل 106
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها  
5-1 مقدمه 107

 

5-2 خلاصه پژوهش 107
5-3 نتایج آزمون فرضیه اول 111
5-4 نتایج آزمون فرضیه دوم 113
5-5 ارزیابی یافته­ها و انطباق با پژوهش­های مشابه 114
5-7 پیشنهادهای پژوهش 117
5-8 خلاصه فصل 118

منابع و مآخذ

 

پیوست ها : جداول و نمودارهای آماری

 

 

 

فهرست جدول ها و شکل ها :

شکل شماره(2-3-1) : مراحل ورشکستگی 25
جدول شماره2-7-2روشهای تامین مالی میان مدت و بلند مدت 44
جدول شماره 2-8-1روشهای تامین مالی کوتاه مدت 54
شکل شماره 2-9  جریانهای نقدی واحدهای اقتصادی : 60
جدول 4-1 : آمار توصیفی متغیرهای آزمون فرضیه اول 91
جدول 4-2 : ماتریس همبستگی متغیرهای آزمون فرضیه اول 92
جدول 4-3 : آزمون چاو-فرضیه اول 94
جدول 4-4 : آزمون هاسمن-فرضیه اول 94
جدول 4-5 : نتایج اجرای رگرسیون آزمون فرضیه اول با الگوی اثرات تصادفی مقطعی و ثابت زمانی 95
جدول 4-6 : آمار توصیفی متغیرهای آزمون فرضیه دوم 100
جدول 4-7 : ماتریس همبستگی متغیرهای آزمون فرضیه دوم 101
جدول 4-8 : آزمون چاو-فرضیه دوم 102
جدول 4-9 : آزمون هاسمن-فرضیه دوم 103
جدول 4-10 : نتایج اجرای رگرسیون آزمون فرضیه دوم با الگوی اثرات ثابت مقطعی و ثابت زمانی 104
جدول 5-1 : نتایج آزمون فرضیه اول 112
جدول 5-2 : نتایج آزمون فرضیه دوم 113

-1 مقدمه

هدف فعالیت هر واحد تجاری انتفاعی کسب سود است و برای تشکیل هر شرکت نیز یک طرح تجاری مورد نیاز است تا اهداف و چشم­اندازهای شرکت را تدوین نموده و راهبرد شرکت مورد نظر را برای دستیابی به آن اهداف ارائه دهد. پس از تاسیس شرکت و آغاز فعالیت آن، فرایند سوددهی شرکت آغاز می­شود. شرکتها در محیطی پویا فعالیت می­کنند و با یکدیگر به رقابت می­پردازند تا گوی سبقت را از حریفان بربایند و سهم بازار و سود بیشتری را کسب کنند و در این میان شرکت­هایی که عملکرد ضعیفتری داشته باشند، زودتر از دور رقابت خارج شده و با مشکلات مالی و یا به اصطلاح درماندگی مالی دچار می­شوند. لذا تصمیمات داخلی مدیر و راهبردهای شرکت برای دسترسی به اهداف آن و همچنین عوامل خارج از شرکت، یعنی رقبا، بر احتمال درماندگی مالی شرکت تاثیر می­گذارند. شرکتی که به درماندگی مالی دچار شود، با مشکلاتی مواجه می­گردد که شاید بتوان مهمترین آن را کاهش ارزش بازار آن شرکت دانست. بنابراین مساله درماندگی مالی برای سرمایه گذاران نیز یک مساله مهم است که اصل سرمایه و بازده مورد انتظار آنها را در معرض ریسک قرار می­دهد.

درماندگی مالی نیز دارای مراحل مختلفی است که در نهایت به ورشکستگی و تعطیلی بنگاه اقتصادی می­­انجامد. چنانچه اقدامات مدیران در مراحل ابتدائی درماندگی مالی موثر واقع گردد، احتمال ابتلای شرکت به مراحل بعدی درماندگی مالی و ورشکستگی کاهش یافته و چه بسا که شرکت سامان یافته و در مسیر رشد قرار گیرد. لذا مطالعه نحوه رفتار مدیر در هنگام ابتلا به درماندگی مالی از اهمیت خاصی برخوردار است. هنگامی که شرکت به درماندگی مالی مبتلا شده و سود آن کفاف هزینه بهره ندهد، احتمالاً اعتباردهندگان سرمایه­گذاری در شرکت مربوطه را مخاطره آمیزتر برآورد می­کنند و لذا نرخ بازده مورد انتظار خود را برای پوشش صرف ریسک افزایش می­دهند و یا به طور کلی اعتباردهی به شرکت مورد نظر را غیرعقلانی تشخیص دهند. در چنین شرایطی ممکن است ترجیحات تامین مالی مدیران تغییر کرده و به سمت استفاده از سایر منابع تامین مالی پیش روند. یکی از این منابع، تامین مالی از طریق خریدهای اعتباری یا همان حسابهای پرداختنی تجاری می­باشد. ما در پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر درماندگی مالی بر این نوع از تامین مالی و همچنین تاثیر این نوع از

 

تامین مالی بر عملکرد شرکت هستیم. به عبارتی دیگر، می­خواهیم بررسی کنیم که درماندگی مالی چه تاثیری بر تصمیم به تامین مالی از طریق حسابهای پرداختنی دارد و آیا این تصمیم یک روش بازدارنده از پیشرفت سیر درماندگی مالی است و یا درماندگی مالی را تشدید می­کند.

ساختار پژوهش حاضر بدین گونه است که در این فصل کلیات پژوهش ارائه می­شود. در فصل دوم مبانی نظری تحقیق و همچنین پیشینه پژوهش­های داخلی و خارجی مرتبط ارائه می­گردد. در فصل سوم روش اجرای پژوهش به تفصیل بیان خواهد شد و فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده­ها و آزمون­های آماری اختصاص دارد. درنهایت نیز این پژوهش با بحث و نتیجه­گیری در فصل پنجم خاتمه می­یابد.

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر ریسک ورشکستگی بر بزرگنمایی اقلام تعهدی و کوچک نمایی جریان وجوه نقد

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران مرکزی

دانشکده اقتصاد و حسابداری ، گروه حسابداری

پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

رشته حسابداری

عنوان:

تاثیر ریسک ورشکستگی بر بزرگنمایی اقلام تعهدی و کوچک نمایی جریان وجوه نقد

استاد راهنما :

دکتر زهرا لشگری

استاد مشاور :

دکتر افسانه توانگر

 

نیمسال دوم 92-91

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

صفحه

چکیده: 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه. 3

1-2 بیان مسأله. 4

1-3  اهمیت وضرورت تحقیق.. 5

1-4  هدفهای تحقیق.. 5

1-5  فرضیات تحقیق.. 5

1-6 روش تحقیق.. 6

1-7 جامعه مورد نظر تحقیق.. 6

1-8 نمونه آماری تحقیق.. 6

1-9 تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 7

1-10 چارچوب کلی فصل بندی این تحقیق.. 7

فصل دوم: مطالعات نظری

2-1 مقدمه. 10

2-2 مبانی نظری.. 11

2-2-1 سود حسابداری و اهمیت آن در گزارشگری مالی.. 11

2-2-2 کیفیت سود. 14

2-2-2-1مفهوم کیفیت سود. 15

2-2-2-2 معیارهای اندازه گیری کیفیت سود. 17

2-2-2-3 معیارهای سنجش کیفیت سود. 18

2-2-3 اقلام تعهدی.. 22

2-2-3-1  مدلهای اندازه گیری اقلام تعهدی.. 25

2-2-3-1-1 مدل اسلوان (1996) 25

2-2-3-1-2 مدل جونز (1991) 26

2-2-3-1-3 مدل تعدیل شده جونز (1991) 28

2-2-3-1-4 مدل دچو و دیچو(DD) 28

2-2-4 هموار بودن سود. 29

2-2-5 محتوای اطلاعاتی سود. 29

2-2-6 بهنگامی سود. 30

2-2-7 پایداری سود. 30

2-2-8 مدیریت سود. 31

2-2-9 نابهنجاری اقلام تعهدی.. 34

2-2-9-1 آزمون میشکین.. 36

2-2-10 ریسک ورشکستگی و کیفیت سود. 36

2-3 پیشینه تحقیق.. 36

2-3-1 تحقیقات خارجی.. 36

2-3-2 تحقیقات داخلی.. 45

2-4  خلاصه فصل.. 53

فصل سوم: روش شناسایی تحقیق (متدلوژی)

3-1 مقدمه. 55

3-2 قلمرو تحقیق.. 55

3-2-1 قلمرو مکانی.. 56

3-2 -2 قلمرو زمانی.. 56

3-2 -3  قلمرو موضوعی.. 56

3-3 مسأله تحقیق.. 56

3-4 تدوین فرضیه های تحقیق.. 58

3-5 روش تحقیق.. 58

3-6 جامعه‌ی و نمونه آماری.. 58

3-7 روش گردآوری دادهها 59

3-8 ابزار تحقیق.. 59

3-9 مدل های آماری تحقیق و تعریف عملیاتی متغیرها 59

3-10 روش تجزیه و تحلیل دادهها 65

3-10-1 الگوی مقید. 66

3-10-2 الگوی اثرات ثابت.. 67

3-10-3 الگوی اثرات تصادفی.. 67

3-11 آزمون های انتخاب نوع الگو. 68

3-12 آزمون میشکین (1983) 69

3-13 آزمون والد. 70

3-14 خلاصه فصل.. 71

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 مقدمه. 73

4-2 نتایج آمار توصیفی.. 74

4-3 تحلیل ماهیت و ویژگیهای متغیرهای تحقیق.. 75

4-4 مدل اول تحقیق.. 75

4-4-1 بررسی خود همبستگی.. 75

4-4-2 آزمون معنی دار بودن روش اثرات ثابت.. 76

4-4-3 آزمون فرضیه اول تحقیق.. 77

4-4-3-1 آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه اول تحقیق.. 78

4-5 مدل دوم تحقیق.. 79

4-5-1 بررسی خود همبستگی.. 79

4-5-3 آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 81

4-5-3-1 آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه دوم تحقیق.. 82

4-5-3-2 آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه سوم تحقیق.. 84

4-6 مدل سوم تحقیق.. 85

4-7  مدل چهارم و پنجم تحقیق.. 87

4-7-1 بررسی خود همبستگی.. 87

4-7-2 معنی دار بودن روش اثرات ثابت.. 87

4-7-3 آزمون فرضیه چهارم و پنجم تحقیق.. 89

4-7-3-1 آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه چهارم تحقیق.. 92

4-7-3-2 آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه پنجم تحقیق.. 93

4-8 خلاصه فصل.. 94

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق

5-1 مقدمه. 96

5-2 مرور موضوع تحقیق.. 96

5-3 نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 97

5-4 پیشنهادهای تحقیق.. 100

5-4-1 پیشنهادهای کاربردی.. 100

5-4-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 101

5-5 خلاصه فصل.. 101

پیوست های آماری.. 102

منابع و مأخذ. 114


 

فهرست جداول

صفحه

جدول 4-1 : نتایج آماره های توصیفی مورد استفاده در این تحقیق. 74

جدول 4-2 : نتایج آزمون آماره F. 76

جدول 4-3 : نتایج آزمون هاسمن.. 76

جدول 4-4 نتایج آزمون رگرسیون ترکیبی مدل اول تحقیق. 78

جدول 4-5 : نتایج آزمون آماره F. 80

جدول 4-6 : نتایج آزمون هاسمن.. 80

جدول 4-7  نتایج آزمون رگرسیون ترکیبی مدل دوم تحقیق. 82

جدول 4-8 نتایج آزمون رگرسیون ترکیبی مدل سوم تحقیق. 86

جدول 4-9 : نتایج آزمون آماره F. 87

جدول 4-10 : نتایج آزمون هاسمن.. 88

جدول 4-11 : نتایج آزمون آماره F. 88

جدول 4-12 : نتایج آزمون هاسمن.. 89

جدول 4-13 نتایج آزمون رگرسیون ترکیبی مدل پیش بینی تحقیق. 90

جدول 4-14 نتایج آزمون رگرسیون ترکیبی مدل ارزشگذاری تحقیق. 91

 


چکیده:

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین ریسک ورشکستگی و بزرگنمایی اقلام تعهدی وکوچک نمایی جریان وجوه نقد عملیاتی می باشد. به عبارت دقیق تر این پژوهش به این موضوع می پردازد که آیا سرمایه گذاران در زمان قیمت گذاری اوراق بهادار، درک صحیحی از اطلاعات موجود در اقلام تعهدی و جریان وجوه نقد شرکت هایی با ریسک ورشکستگی بالا نسبت به شرکت هایی با ریسک ورشکستگی پایین برای پیش بینی سودهای آتی دارند یا خیر. متغیرهای این تحقیق شامل جریان وجه نقد عملیاتی، اقلام تعهدی و ریسک ورشکستگی می باشند.

در این تحقیق از داده های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از 1386 تا پایان سال 1390 استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق، از روش رگرسیون با داده های ترکیبی و سیستم معادلات همزمان به همراه آزمون میشکین (1983) استفاده شده است.

نتایج تحقیق نشان داد که در شرکت هایی با ریسک ورشکستگی بیشتر، نسبت به شرکت هایی با ریسک ورشکستگی کمتر، بزرگنمایی اقلام تعهدی وکوچک نمایی جریان وجوه نقد بیشتر است.

واژه های کلیدی:

اقلام تعهدی، جریان وجوه نقد، آزمون میشکین، ریسک ورشکستگی

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تأثیر سودآوری و پراکندگی مالکیت بر میزان افشای اختیاری

دانشگاه آزاد اسلامی

 واحد تهران مرکزی

دانشکده اقتصاد و حسابداری

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A )

 

گرایش : حسابداری

 

عنوان :

تأثیر سودآوری و پراکندگی مالکیت بر میزان افشای اختیاری

 

استاد راهنما :

دکتر آزیتا جهانشاد

 

استاد مشاور :

دکتر زهرا پورزمانی

 

 

تابستان 1391

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

صفحه  عنوان

چکیده فارسی …………………………………………….                                                                       1

فصل اول :   کلیات تحقیق

1-1                 مقدمه   3

1-2                 بیان مسئله …………………………………………………                                                                4

1-3                اهداف تحقیق ………………………………………………                                                                   6

1-4                اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن …………………..                                                                  7

1-5                فرضیه های تحقیق 8

1-6                روش تحقیق 8

1-7                قلمرو تحقیق        8

1-8                جامعه و حجم نمونه 9

1-9                روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات …………….                                                                 9

1-10             واژه های کلیدی تحقیق ……………………………………                                                                   9

1- 11            چارچوب کلی تحقیق ………………………………………                                                                    11

 

فصل دوم : مطالعات نظری

2-1                 مقدمه ……………………………………………………..                                                                13

2-2                افشا و مفهوم آن در حسابداری    13

2-3               مبانی نظری افشا در حسابداری   15

  • هدف از افشا
  • مخاطبین افشا
  • محتوای افشا
  • میزان افشا
  • روش های افشا

2-4               رعایت انصاف در افشای اطلاعات ………………………..                                                                              25

  • پیشنهاد بدفورد برای افشای اطلاعات
  • تئوری لِو
  • دیدگاه گ آ ، حفظ حریم شخصی مصرف کننده
  • دستاوردهای کمیته جنکینز
    •             جایگاه افشا در بازار سرمایه ……………………………….                                                                             28
    • هزینه های افشا ……………………………………………                               30
    • مفهوم و مبانی نظری افشای اختیاری ………………………                                                                             32
    • انگیزه های افشای اختیاری ………………………………..                                                                             34
  • فرضیه معاملات بازار سرمایه
  • فرضیه پاسخ خواهی در خصوص کنترل شرکت
  • فرضیه سهام جایزه
  • فرضیه هزینه دعاوی حقوقی
  • فرضیه آشکار کردن توانایی و استعداد مدیریت
  • فرضیه هزینه خصوصی
    • ساختار مالکیت ……………………………………………..                          38
  • تعریف ساختار مالکیت
  • ساختار مالکیت و نظریه نمایندگی
  • ساختار مالکیت و افشای اختیاری
    • سودآوری و نقش آن در افشای اختیاری ……………………                                                                           43
    • مروری بر مطالعات پیشین ………………………………….                                                                           44
  • مطالعات خارج از ایران
  • مطالعات داخل ایران

فصل سوم : روش شناسایی تحقیق (متدولوژی)

3-1            مقدمه ……………………………………………………..                                                                       51

3-2          روش تحقیق            51

3-3            فرضیه تحقیق  و مبانی نظری آن ……………………………                                                                       51

3-4            جامعه آماری تحقیق ……………………………………….                                                                       53

3-5             برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری ………………………                                                                    54

3-6             روش جمع آوری داده ها……………………………………                                                                     55

3-7             قلمرو زمانی تحقیق …………………………………………                                                                      56

3-8              متغیرهای تحقیق و نحوه اندازه گیری آن ها ………………..                                                                       56

  • متغیر وابسته تحقیق
  • متغیرهای مستقل تحقیق
  • متغیرهای کنترلی تحقیق
    • مدل تحقیق ………………………………………………..                                                                       58
    • نحوه آزمون فرضیه های تحقیق ……………………………….                                                                  59
  • مدل رگرسیون
  • آزمون خودهمبستگی جملات خطا
  • روش تجزیه و تحلیل داده ها
  • آزمون های مرتبط با انتخاب نوع مدل
  • تحلیل توصیفی داده ها

3-11             خلاصه فصل ……………………………………………..                                                                          67

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق

4-1              مقدمه ………………………………………………….                                                                           69

4-2               آماررسیر توصیفی متغیرهای تحقیق ……………………..                                                                           69

4-3                آزمون نرمال بودن توزیع متغیرهای وابسته تحقیق ………                                                                         74

4-4                 بررسی همبستگی میان متغیرهای تحقیق ………………..                                                                         75

4-5                 بررسی همخطی بین متغیرهای تحقیق …………………..                                                                        77

4-6                 نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق………………..                                                                     77

  • برآورد مدل
  • تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول تحقیق
  • تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم تحقیق
  • سایر یافته های تحقیق
    • خلاصه تحقیق ………………………………………….                                                                          83

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1               مقدمه ………………………………………………..                                                                           85

5-2              خلاصه و نتیجه گیری ………………………………….                                                                           85

  • نتایج حاصل از فرضیه اول
  • نتایج حاصل از فرضیه دوم
  • نتایج سایر یافته های تحقیق
    • بررسی تطبیقی یافته های تحقیق ……………………….                                                                           89
    • پیشنهادهای تحقیق ……………………………………..                                                                           90
  • پیشنهادهایی مبنی بر نتایج تحقیق
  • سایر پیشنهادهای تحقیق
  • پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی

پیوستها و ضمائم

  • چک لیست افشای اختیاری ……………………………………                     93

–      خروجی های نرم افزار آماری ………………………………..                                                               95

115                           فهرست منابع و مأخذ ……………………………………………..

چکیده انگلیسی ………………………………………………………..                                                                121

 

فهرست جدول ها

صفحه  عنوان

3-1  جدول روند غربالگری جامعه آماری ………………………………………………………………..         54

3-2  جدول پارامترهای محاسبه تعداد و نمونه آماری تحقیق ………………………………………………          55

3-3  جدول جدول تحلیل واریانس ……………………………………………………………………….          61

4-1  جدول آمار توصیفی متغیرهای تحقیق …………………………………………………………………         71

4-2 جدول نتایج آزمون نرمال بودن متغیر وابسته تحقیق …………………………………………………..        74

4-3 جدول نتایج آزمون نرمال بودن متغیر وابسته تحقیق بعد از فرایند نرمال سازی ………………………..         75

4-4 جدول ماتریس ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیرهای تحقیق ………………………………………..         76

4-5 جدول جدول نتایج آزمون چاو برای مدل تحقیق ……………………………………………………..         78

4-6 جدول جدول نتایج آزمون هاسمن برای مدل تحقیق ………………………………………………….           78

4-7 جدول جدول نتایج آزمون های مربوط به مفروضات آماری مدل تحقیق ……………………………….          80

4-8 جدول جدول نتایج آزمون مدل تحقیق با استفاده از روش اثرات ثابت …………………………………            81

5-1 جدول  جدول نتایج فرضیه اول ……………………………………………………………………….             87

5-2 جدول نتایج فرضیه دوم  ……………………………………………………………………………..             87

5-3 جدول نتایج سایر یافته های تحقیق …………………………………………………………………..              88

 

فهرست نمودارها

صفحه  عنوان

4-1  نمودار روند امتیاز افشای اختیاری شرکت های نمونه طی سال های 1389- 1385 ………………….             72

4-2 نمودار میزان پراکندگی مالکیت شرکت های نمونه طی سال های 1389- 1385 ……………………..           73

4-3 نمودار روند سودآوری شرکت های نمونه طی سال های 1389- 1385 ………………………………          73

چکیده

در سال های اخیر تقاضا برای ارائه اطلاعات و شفافیت در بازار سرمایه افزایش یافته است. در این راستا، شرکت ها جهت تأمین تقاضای بازار سرمایه، علاوه بر افشای اجباری، اقدام به افشای اختیاری اطلاعات اضافی می نمایند. با این حال میزان و محتوای افشای اختیاری در میان شرکت های مختلف متفاوت از هم می باشد. هدف از این مطالعه بررسی عوامل تبیین کننده میزان محتوای اطلاعاتی افشای اختیاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. در این راستا ضمن کنترل اثر متغیرهای اندازه شرکت و نسبت بدهی، تأثیر سودآوری و میزان پراکندگی مالکیت بر محتوای اطلاعاتی افشای اختیاری شرکت ها طی دوره زمانی 1389-1385 و با استفاده از داده های 70 شرکت و روش رگرسیون داده های پانلی مورد آزمون قرار گرفته است. شواهد تجربی بدست آمده از آزمون فرضیات حاکی از این است رابطه معکوس و معنی داری میان سودآوری و میزان افشای اختیاری وجود دارد بطوری که با افزایش سودآوری از میزان افشای اختیاری شرکت‏ها کاسته می شود. با این وجود میان میزان پراکندگی مالکیت و میزان افشای اختیاری شرکت ها رابطه معنی داری قابل مشاهده نمی باشد. همچنین با توجه به یافته های تحقیق اندازه شرکت رابطه مستقیمی با امتیار افشای اختیاری داشته و میزان افشای اختیار شرکت ها را بصورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار می دهد.

 

کلمات کلیدی: افشای اختیاری، سودآوری، پراکندگی مالکیت

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر کیفیت پیش بینی سود شرکت سرمایه پذیر با تصمیم گیری های سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذار

واحد تهران جنوب

دانشکده مدیریت و حسابداری

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.A.”

حسابداری-حسابداری

عنوان:

تاثیر کیفیت پیش­بینی سود شرکت سرمایه­پذیر با تصمیم­گیری­های سرمایه­گذاری

شرکت سرمایه­گذار در  بورس اوراق بهادار تهران

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر علی باغانی

استاد مشاور:

جناب آقای دکتر محسن حمیدیان

 

بهمن 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

                        صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………….1

 فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- دیباچه…………………………………………………………………………………………………………………. 4

1-2- بیان مساله و چگونش موضوع پژوهش…………………………………………………………………………. 5

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………….. 9

1-4- اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………….. 11

1-4-1- اهداف اصلی…………………………………………………………………………………………………………………………… 11

1-4-2- اهداف فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………… 11

1-4-3- اهداف کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………………. 12

1-5- سوالات پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 12

1-5-1- سوال اصلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………. 12

1-5-2- سوال­های فرعی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 12

1-6- فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………… 13

1-6-1- فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………….. 13

1-6-2- فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………. 13

1-7- مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………………………. 14

1-8- مدل­های آماری پژوهش……………………………………………………………………………………………. 14

1-9- متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 16

1-9-1- متغیر های وابسته………………………………………………………………………………………………………………………….. 16

1-9-2- متغیر مستقل………………………………………………………………………………………………………………………………… 17

1-9-3- متغیرهای کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………….. 17

 

فهرست مطالب

عنوان

1-10- روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………… 17

1-11-  روش و ابزار گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………….17

1-13- قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 18

1-13-1- قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………………………………………. 18

1-13-2- قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………………………………. 18

1-13-3- قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………………………………. 18

1-14- تعریف واژگان تخصصی پژوهش…………………………………………………………………………….. 19

1-14-1- سرمایه گذاری……………………………………………………………………………………………………………………………. 19

1-14-2- شرکت های سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………………. 199

1-14-3- شرکت های سرمایه پذیر………………………………………………………………………………………………………………. 19

1-14-4- کیفیت پیش بینی سود………………………………………………………………………………………………………………….. 19

1-14-5- دقت پیش بینی سود……………………………………………………………………………………………………………………. 19

1-14-6- خطای پیش بینی سود………………………………………………………………………………………………………………….. 19

1-14-7- تصمیم گیری­های سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………….. 20

1-14-8- بازده عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 20

1-14-9- بازده سهام……………………………………………………………………………………………………………………………. 21

1-14-10- بازده غیرعادی سهام……………………………………………………………………………………………………………… 21

1-14-11- سود هر سهم…………………………………………………………………………………………………………………………. 211

1-15- ساختار کلی پژوهش…………………………………………………………………………………………… 211

1-16- خلاصه فصل………………………………………………………………………………………………….. 21

 

 

فهرست مطالب

عنوان

 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه­ی پژوهش

2-1- دیباچه…………………………………………………………………………………………………………………. 23

2-2- ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 25

2-2-1- تعریف سرمایه گذاری……………………………………………………………………………………………………………………. 25

2-2-2- تعریف شرکت­های سرمایه گذاری…………………………………………………………………………………………………….. 25

2-2-3- تعریف شرکت­های سرمایه پذیر……………………………………………………………………………………………………….. 26

2-2-4- گزارش­گری مالی و هدف­های حسابداری…………………………………………………………………………………………… 26

2-2-5- سهام عادی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 27

2-2-6- سود و سود هر سهم………………………………………………………………………………………………………………………. 28

2-2-6-1-1- تعریف سود. 28

2-2-6-1-2- مفهوم سود. 29

2-2-6-1-3- سود و بازده 30

2-2-6-1-4- تعریف سود هر سهم. 30

2-2-6-1-5- اهمیت سود هر سهم و کاربردهای آن. 31

2-2-6-1-6- محدودیت های سود هر سهم. 32

2-2-6-1-7- اندازه­گیری سود هر سهم طبق استاندارد حسابداری شماره 30 ایران. 33

2-2-7- پیش بینی سود……………………………………………………………………………………………………………………………… 33

2-2-8- کیفیت پیشبینی سود………………………………………………………………………………………………………………………. 34

2-2-9- دقت پیش بینی سود………………………………………………………………………………………………………………………. 34

2-2-10- انواع سرمایه گذاری از نظر افق زمانی………………………………………………………………………………………………. 35

2-2-10-1-…………………………………………… شرایط احراز سرمایه گذاری بلند مدت… 35

فهرست مطالب

عنوان

2-2-10-2-…………………………………………. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری بلند مدت… 36

2-2-11- حجم معاملات…………………………………………………………………………………………………………………………… 36

2-2-12- بازده سهام……………………………………………………………………………………………………………………………. 36

2-2-12-1-……………………………………………. رابطه­ی بین بازده سهام و سود حسابداری.. 37

2-2-13- رابطه بین دقت پیش بینی سود و بازده سهام……………………………………………………………………………………… 37

2-2-14- بازده غیرعادی سهام……………………………………………………………………………………………………………….. 37

2-2-14-1-………………………………………………………….. بازده غیرعادی و پیشبینی سود. 38

2-2-15- ریسک…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 39

2-2-15-1-………………………………………………………………………………… انواع ریسک… 40

2-2-15-2-……………………………………………………………….. ریسک و افشای اطلاعات… 41

2-2-15-3-……………………………………………………………………. ریسک و پیشبینی سود. 41

2-2-16- شاخص سهام………………………………………………………………………………………………………………………… 43

2-2-16-1-…………………………………………………………………………. شاخص کل قیمت… 44

2-2-16-2-………………….. انواع گروه های محاسبهی شاخص کل قیمت در بورس تهران. 44

2-2-17- بازده عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 45

2-2-18- ارزش دفتری به ارزش بازار هر سهم……………………………………………………………………………………………….. 45

2-2-18-1-…………………………………………………………………….. ارزش دفتری هر سهم. 45

2-2-18-2-………………………………………………………………………. ارزش بازار هر سهم. 45

2-2-19- اهرم مالی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 45

2-2-19-1-…………………………………………………………………………….. انواع اهرم مالی.. 46

2-2-19-2-…………………………………………………. رابطه اهرم مالی و دقت پیشبینی سود. 47

2-2-20- اندازه شرکت……………………………………………………………………………………………………………………………… 47

فهرست مطالب

عنوان

2-2-21- کیوتوبین………………………………………………………………………………………………………………………………. 47

2-3- پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. 48

2-3-1- پیشینه پژوهش های انجام شده در داخل ایران……………………………………………………………………………………… 48

2-3-2- پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از  ایران…………………………………………………………………………….. 53

2-4- خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………….. 58

فصل سوم: روش­شناسی پژوهش

3-1- دیباچه…………………………………………………………………………………………………………….. 60

3-2- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 61

3-3- قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 61

3-4- جامعه و نمونه آماری پژوهش……………………………………………………………………………….. 61

3-4-1- تعیین حجم نمونه از جامعه غربال شده…………………………………………………………………………………………… 61

3-5- روش های گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………. 63

3-6- ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………. 63

3-7- فرضیه­های پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 64

3-8- مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………………….. 64

3-9- مد­­ل­های آماری پژوهش……………………………………………………………………………………….. 65

3-10- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………….. 67

3-10-1- متغیرهای وابسته…………………………………………………………………………………………………………………….. 67

3-10-1-1-…….. افق نگهداری سهام (اعم از کوتاه مدت و بلند مدت)  Maintenance. 67

3-10-1-2-………………………………………….. تغییرات حجم سرمایه­گذاری Δvolume. 67

3-10-1-3-……………………………………………………………………. بازده سهام  Yield. 68

3-10-1-4-………………………………………………………….. بازده عملیاتی سهام ROA.. 68

 فهرست مطالب

3-10-1-5-………………………. نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار هر سهم  BV/MV.. 68

3-10-1-6-…………………………………………………………. بازده غیرعادی هر سهمAR.. 69

3-10-2- متغیر مستقل………………………………………………………………………………………………………………………….. 69

3-10-2-1-……………………….. دقت پیش­بینی سود     Forecasting Accuracy[t-3,t-1] 69

3-10-3- متغیر کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………… 70

3-10-3-1………………………………………………………………… اندازه شرکتFirm size. 70

3-10-3-2-……………………………………………………………. رشد شرکت GROWTH.. 70

3-10-3-3- اهرم مالی (نسبت بدهی) LEVERAGE………………………………………. 71

3-10-3-4-……………………………………………………………….. کیو توبین  Tobin’s Q.. 71

3-11- روش تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه­های پژوهش………………………………………………….. 71

3-11-1- آمار توصیفی و استنباطی………………………………………………………………………………………….72

3-11-2- نرمال بودن داده­ها…………………………………………………………………………………………………………………… 72

3-11-3- بررسی همبستگی بین متغیرها……………………………………………………………………………………………………. 73

3-11-4- انواع مدل­ها…………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-11-5- انتخاب الگوی مناسب برای برازش مدلهای رگرسیونی فرضیه­های پژوهش…………………………………………… 73

3-11-5-1-…………………………………………………………………. آزمون چاو یا F مقید. 73

3-11-5-2-………………………………………………………………………….. آزمون هاسمن.. 73

3-11-6- مفروضات رگرسیون کلاسیک……………………………………………………………………………………………………. 73

3-11-7- خود همبستگی………………………………………………………………………………………………………………………. 77

3-11-7-1-……………………………………………………………. آزمون دوربین – واتسون. 77

3-11-8- نحوه تصمیم گیری برای رد یا پذیرش فرضیه­ها………………………………………………………………………………….. 79

3-11-9- رگرسیون لجستیک……………………………………………………………………………………………………………………… 79

فهرست مطالب

عنوان

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- دیباچه…………………………………………………………………………………………………………….. 83

4-2- آمار توصیفی و تحلیل آن…………………………………………………………………………………….. 83

4-3- بررسی اعتبار مدل فرضیه­ها…………………………………………………………………………………… 84

4-3-1- بررسی نرمال بودن توزیع متغیر وابسته…………………………………………………………………………………………… 85

4-3-2- بررسی همبستگی بین متغیرها………………………………………………………………………………………………………. 86

4-3-2-1-……………………………………………………………….. نتایج ماتریس همبستگی.. 86

4-3-3- برازش مدل­ها و آزمون فرضیه­های پژوهش…………………………………………………………………………………….. 87

4-3-3-1-………………………………………………………………. برازش مدل اول پژوهش… 88

4-3-3-1-1- انتخاب مدل مناسب… 88

4-3-3-1-2- معناداری کل مدل. 89

4-3-3-1-3- ضریب تعیین.. 89

4-3-3-1-4- آزمون دوربین-واتسون. 89

4-3-3-1-5- ضریب VIF. 90

4-3-3-2-………………………………………………………………. برازش مدل دوم پژوهش… 90

4-3-3-2-1- انتخاب مدل مناسب… 91

4-3-3-2-2- معناداری کل مدل. 92

4-3-3-2-3- ضریب تعیین.. 93

4-3-3-2-4- آزمون دوربین واتسون. 93

4-3-3-2-5- تشخیص همسانی واریانس… 93

4-3-3-2-6- ضریب VIF. 94

4-3-3-2-7- آزمون فرضیه­ی دوم پژوهش… 94

فهرست مطالب

عنوان

4-3-3-3-……………………………………………………………… برازش مدل سوم پژوهش… 96

4-3-3-3-1- انتخاب مدل مناسب… 96

4-3-3-3-2- تشخیص همسانی واریانس… 96

4-3-3-3-3- معناداری کل مدل. 97

4-3-3-3-4- ضریب تعیین.. 98

4-3-3-3-5- آزمون دوربین-واتسون. 98

4-3-3-3-6- ضریب VIF. 98

4-3-3-3-7- آزمون فرضیه­ی سوم پژوهش… 98

4-3-3-4-…………………………………………………………. برازش مدل چهارم پژوهش… 100

4-3-3-4-1- انتخاب مدل مناسب… 100

4-3-3-4-2- تشخیص همسانی واریانس… 100

4-3-3-4-3- معناداری کل مدل. 101

4-3-3-4-4- آزمون دوربین-واتسون. 102

4-3-3-4-5- ضریب VIF. 102

4-3-3-4-6- آزمون فرضیه­ی چهارم پژوهش… 102

4-3-3-5- برازش مدل پنجم…………………………………………………………………….. 103

4-3-3-5-1- انتخاب مدل مناسب… 103

4-3-3-5-2- تشخیص همسانی واریانس… 104

4-3-3-5-3- معناداری کل مدل. 104

4-3-3-5-4- ضریب تعیین.. 105

4-3-3-5-5- آزمون دوربین-واتسون. 105

4-3-3-5-6- ضریب VIF. 106

فهرست مطالب

عنوان

4-3-3-5-7- آزمون فرضیه ی پنجم پژوهش… 107

4-3-3-6-…………………………………………………………………… برازش فرضیه ششم. 108

4-3-3-6-1-انتخاب مدل مناسب… 108

4-3-3-6-2-جهت تشخیص همسانی واریانس… 108

4-3-3-6-3-معناداری کل مدل. 108

4-3-3-6-4-ضریب تعیین.. 108

4-3-3-6-5-آماره دوربین واتسون. 108

4-3-3-6-6-ضریب VIF. 109

4-3-3-6-7-آزمون فرضیه ی ششم پژوهش… 110

 5- فصل پنجم: خلاصه، نتیجه­گیری و پیشنهادها

5-1- دیباچه…………………………………………………………………………………………………………………. 112

5-2- اهم نتایج مدل و آزمون فرضیات به شرح زیر بوده است…………………………………………………… 113

5-2-1- نتیجه­ی آزمون فرضیه­ی اول پژوهش………………………………………………………………………………………………….. 113

5-2-2- نتیجه­ی آزمون فرضیه­ی دوم پژوهش…………………………………………………………………………………………………. 114

5-2-3- نتیجه­ی آزمون فرضیه­ی سوم پژوهش…………………………………………………………………………………………………. 114

5-2-4- نتیجه­ی آزمون فرضیه­ی چهارم  پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 115

5-2-5- نتیجه آزمون پنجم پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. 115

5-2-6- نتیجه آزمون ششم پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. 116

5-3- پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………. 117

5-3-1- پیشنهادهای برگرفته از نتایج پژوهش حاضر…………………………………………………………………………………. 117

5-3-2- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی……………………………………………………………………………………………. 119

5-4- خلاصه­ی فصل………………………………………………………………………………………………………. 120

پیوست­ها

پیوست الف)لیست شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران(نمونه­ی آماری)…………………121

پیوست ب) نمودارهای پراکنش باقیمانده در مقابل مقادیر برآورد شده جهت تشخیص همسانی واریانس……………….122

پیوست ج) ماتریس همبستگی بین متغیرها وابسته و مستقل……………………………………………………………..124

پیوست د) خروجی­های نرم­افزار …………………………………………………………………………………………………124

فهرست منابع فارسی. 142

فهرست منابع لاتین. 146

فهرست جداول

عنوان                                         

جدول ‏2-1- پیشینه پژوهشهای انجام شده در داخل ایران………………………………………………. 51

جدول 2-2- پیشینه پژوهشهای انجام شده در خارج ایران………………………………………………. 56

جدول ‏3-1- تعیین حجم نمونه آماری پژوهش…………………………………………………………….. 62

جدول ‏4-1- آمار توصیفی – شاخص های مرکزی………………………………………………………… 84

جدول ‏4-2- آزمون کلموگروف اسمیرنف برای بررسی نرمال بودن متغیر وابسته تحقیق…………. 86

جدول ‏4-3-نتایج آزمون همبستگی پیرسون…………………………………………………………………. 86

جدول ‏4-4- نام متغیرهای کنترلی…………………………………………………………………………….. 88

جدول ‏4-5- آزمون چاو  و آزمون هاسمن برای انتخاب مدل مناسب………………………………… 88

جدول ‏4-6- نتایج پانلی برای فرضیه ی اول……………………………………………………………….. 89

جدول ‏4-7- نتایج آزمون چاو و هاسمن برای تشخیص مدل مناسب…………………………………. 92

جدول ‏4-8- برآورد مدل پانل برای فرضیه ی دوم……………………………………………………….. 92

جدول ‏4-9- نتایج آزمون چاو و هاسمن برای تشخیص مدل مناسب…………………………………. 96

جدول ‏4-10- برآورد مدل پانل برای فرضیه ی سوم…………………………………………………….. 97

جدول ‏4-11- نتایج آزمون چاو و هاسمن برای تشخیص مدل مناسب…………………………….. 100

جدول ‏4-12- برآورد مدل پانل برای فرضیه ی چهارم………………………………………………… 101

جدول ‏4-13- نتایج آزمون چاو و هاسمن برای تشخیص مدل مناسب…………………………….. 103

جدول ‏4-14- برازش مدل پانل برای فرضیه ی پنجم………………………………………………….. 104

جدول ‏4-15-: نتایج آزمون چاو و هاسمن برای تشخیص مدل مناسب……………………………. 107

جدول ‏4-16- برازش مدل پانل برای فرضیه ششم……………………………………………………… 108

جدول ‏5-1- چکیده­ی فرضیه­های پژوهش……………………………………………………………….. 116

چکیده

یک عامل اصلی از سرمایه­گذاری موفق، توانایی مدیریت در پیش بینی بازدهی پروژه­ها است؛ به دلیل اینکه پیش­بینی­، یک نقش اصلی در روش­های ارزیابی سرمایه­گذاری بازی می کند . بنابراین، تصمیمات سرمایه­گذاری شرکت­ها به مدیرانی برای پیش­بینی جریان نقدی مورد انتظار از سرمایه گذاری های بالقوه نیاز دارد. اگرچه این پیش­بینی و تخمین ، یک جزء حیاتی از سرمایه گذاری موفق بوده و وابسته به ارزش شرکت می باشد، اما بیش­ترین  این پیش بینی ها داخلی بوده  و در نتیجه به طور مستقیم قابل مشاهده توسط ذینفعان خارجی نیست. با این حال انتظار می رود که توانایی پیش بینی پروژه­ها توسط مدیریت، که از نوع پیش­بینی­های داخلی است،در پیش­بینی­های خارجی و داوطلبانه مدیریت ، مانند پیش­بینی سود ظاهر گردد.

و اما اهمیت سود پیش­بینی شده به میزان انحرافی که با مقدار واقعی آن دارد، وابسته است. هر چه میـزان ایـن انحـراف کمتر باشد، پیش­بینی از دقت بیش­تری برخوردار است. پژوهش­ها نشان می­دهد، بازار برای برآورده شدن انتظارات سود هـر سهم ارزش قابل ملاحظه­ای قائل است و نسبت به برآورده نشدن آن نیز واکنش نشان می­دهد.

هدف این پژوهش نیز مطالعه­ی تاثیر کیفیت پیش­بینی سود شرکت سرمایه­پذیر با تصمیم­گیری­های سرمایه­گذاری شرکت سرمایه­گذار در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد . در این پژوهش،از دقت پیش­بینی سود به عنوان معیار اندازه­گیری کیفیت پیش­بینی سود استفاده گردید.بدین منظور تعداد 121 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سالهای 1388 تا 1392 به عنوان نمونه شرکت­های سرمایه پذیر انتخاب گردید که  از یک سو تاثیر میانگین سه ساله­ی دقت پیش­بینی سود هر سهم شرکت­های سرمایه­پذیر  بر روی تصمیمات سرمایه گذاری شرکت­های سرمایه گذار، اعم از تغییرات حجم سرمایه­گذاری و افق نگهداری سهام توسط شرکت سرمایه گذار (سرمایه­گذاری بلند مدت و کوتاه مدت) مورد بررسی قرار گرفت و از سوی دیگر تاثیر آن  بر روی بازدهی سهام و بازده عملیاتی و بازده غیرعادی و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار شرکت سرمایه پذیر مورد بررسی قرار داده شد.

این پژوهش از نظر نوع هدف جزء پژوهش­های کاربردی است و روش پژوهش از نظر ماهیت و محتوایی همبستگی می­باشد. انجام پژوهش در چارچوب استدلالات قیاسی- استقرایی صورت گرفته است.و در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل فرضیه ­ها از تحلیل پانلی  کمک گرفته شده است.  یافته های پژوهش بیانگر یک رابطه ی مثبت و معنادار بین دقت پیش بینی سود شرکت سرمایه پذیر با افق نگهداری سهام توسط شرکت سرمایه گذار و بازده سهام و بازده عملیاتی و نسبت ارزش دفتری هرسهم به ارزش بازار شرکت سرمایه پذیر می باشد. و اما پژوهش نشان داد که  بین دقت پیش بینی  سود شرکت سرمایه پذیر با تغییرات حجم سرمایه گذاری در آن شرکت در دفاتر شرکت سرمایه گذار و بازده غیرعادی شرکت سرمایه پذیر رابطه ی معنا داری وجود ندارد.

    واژگان کلیدی : کیفیت پیش بینی سود ، دقت پیش بینی سود، تصمیمات سرمایه گذاری،شرکت سرمایه گذار،شرکت سرمایه پذیر، افق نگهداری سهام ، حجم سرمایه گذاری ، بازده عملیاتی ،بازده سهام،بازده غیرعادی

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

پایان نامه تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود و بازده آتی شرکت های دارای عرضه اولیه در بازار سرمایه ا

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد رشت

دانشکده مدیریت و حسابداری

گروه آموزشی حسابداری

پایان نامه جهت دریافت درجه ی کارشناسی ارشد ( M.A. )

رشته حسابداری

عنوان :

تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود و بازده آتی شرکت های دارای عرضه اولیه در بازار سرمایه ایران

 

استاد راهنما :

دکتر غلامرضا محفوظی

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

صفحه

چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………………………….ض

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-1-بیان مساله تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………..3

1-2-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ………………………………………………………………………………………………….4

1-3 -اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..5

1-3-1-اهداف علمی…………………………………………………………………………………………………………………………5

1-3-2-اهداف کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………..6

1-4-سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..6

1-5 -فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….6

1-6 -روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….6

1-6-1-روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….6

1-6-2-متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 7

1-6-3 -روش گردآوری  داده ها و اطلاعات………………………………………………………………………………………. 7

1-6-4-قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….7

1-6-5 -تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………..8

1-7 -جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………8

1-8 -استفاده کنندگان از نتایج تحقیق…………………………………………………………………………………………………..8

1-9 -تعریف عملیاتی مفاهیم و واژه های کلیدی تحقیق…………………………………………………………………………8

1-10- مروری بر ادبیات و مبانی نظری………………………………………………………………………………………………12

1-11-ساختار کلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………13

فصل دوم :  ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 –مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….15

بخش اول: مبانی نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………15

2-2-اهداف گزارشگری مالی و مفاهیم بنیادی……………………………………………………………………………………. 15

2-2-1-توجیه تقاضا برای حسابرسی………………………………………………………………………………………………….15

2-2-2-تاثیر حسابرسی بر ویژگی های کیفی اطلاعات……………………………………………………………………….. 16

2-2-3-گسترش دامنه حسابرسی……………………………………………………………………………………………………….17

2-2-4-ویژگی های حسابرسی………………………………………………………………………………………………………….17

2-3-کیفیت حسابرسی……………………………………………………………………………………………………………………..19

2-3-1-تعریف کیفیت حسابرسی…………………………………………………………………………………………………….. 19

2-3-2-تفاوت بین کیفیت واقعی حسابرسی و برداشت از کیفیت حسابرسی……………………………………………20

2-4-اندازه موسسه حسابرسی……………………………………………………………………………………………………………21

2-5-دوره تصدی حسابرسی……………………………………………………………………………………………………………..21

2-6-مدیریت سود……………………………………………………………………………………………………………………………22

2-6-1-تعاریف و مفاهیم مدیریت سود………………………………………………………………………………………………22

2-6-2-رویکرد های مطالعه مدیریت سود…………………………………………………………………………………………..25

2-6-3-دیدگاه های مختلف مدیریت سود………………………………………………………………………………………….26

2-6-3-1-مدیریت سود کارا…………………………………………………………………………………………………………….26

2-6-3-2-مدیریت سود فرصت طلبانه……………………………………………………………………………………………….26

2-6-4-مدیریت سود واقعی و تعهدی………………………………………………………………………………………………..26

2-6-5-مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد………………………………………………………………………….27

2-6-6-اقلام تعهدی و اقلام نقدی سود……………………………………………………………………………………………..28

2-6-7-اندازه شرکت……………………………………………………………………………………………………………………….28

2-6-8-هدف ها و انگیزه های مدیریت سود………………………………………………………………………………………29

2-6-8-1-سایر انگیزه های موجود در متن قرارداد………………………………………………………………………………31

2-6-8-2-انگیزه های سیاسی……………………………………………………………………………………………………………32

2-6-8-3-انگیزه های مالیاتی……………………………………………………………………………………………………………32

2-6-8-4-تغییر مدیر عامل ………………………………………………………………………………………………………………32

2-6-8-5-عرضه سهام برای نخستین بار…………………………………………………………………………………………….32

2-6-8-6-اطلاع رسانی به سرمایه گذاران…………………………………………………………………………………………..33

2-6-9-الگوهای مدیریت سود………………………………………………………………………………………………………….33

2-6-9-1-آب از سر گذشتن(استقبال از زیان)…………………………………………………………………………………….33

2-6-9-2-به حداقل رساندن سود……………………………………………………………………………………………………..33

2-6-9-3-به حداکثر رساندن سود……………………………………………………………………………………………………33

2-6-9-4-هموار سازی سود…………………………………………………………………………………………………………….34

2-7-تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود……………………………………………………………………………………….35

2-8-خصوصی سازی و عرضه اولیه سهام ………………………………………………………………………………………….37

2-8-1-عرضه اوراق بهادار……………………………………………………………………………………………………………….37

2-8-2-مدیریت سود در زمان عرضه اولیه………………………………………………………………………………………… 37

2-8-3-بررسی های عرضه اولیه در بورس………………………………………………………………………………………….38

2-8-4-روش معمول عرضه اولیه در ایران و دنیا…………………………………………………………………………………38

2-8-5-عرضه های اولیه جذاب برای بازار سرمایه……………………………………………………………………………….38

2-8-6-مفاهیم مرتبط با عرضه اولیه سهام…………………………………………………………………………………………..38

بخش دوم-پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..39

2-9-تحقیقات انجام شده در داخل کشور……………………………………………………………………………………………39

2-10-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور……………………………………………………………………………………..40

2-11-موارد افتراق و اشتراک تحقیق حاضر با تحقیقات داخلی و خارجی……………………………………………….41

-12-2خلاصه فصل………………………………………………………………………………………………………………………….42

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

3-1-بخش اول:کلیات روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………44

3-2-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..44

3-3-طرح مسئله تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………44

3-4-تدوین فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….44

3-5-روش آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………45

3-6-جامعه و نمونه آماری ، قلمرو موضوعی ، مکانی و زمانی تحقیق…………………………………………………….45

3-7-روش جمع آوری داده ها و اطلاعات………………………………………………………………………………………….47

3-8-متغیر های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………47

3-8-1-متغیر مستقل………………………………………………………………………………………………………………………..47

3-8-2-متغیر وابسته…………………………………………………………………………………………………………………………48

3-8-2-1-اندازه گیری مدیریت سود با استفاده از اقلام تعهدی……………………………………………………………..48

3-8-2-2-اندازه گیری مدیریت سود با استفاده از اقلام واقعی………………………………………………………………49

3-8-3-متغیر کنترلی………………………………………………………………………………………………………………………..50

3-8-3-1-کیفیت حسابرسی……………………………………………………………………………………………………………..50

3-8-3-2-اندازه شرکت…………………………………………………………………………………………………………………..50

3-8-3-3-نسبت ارزش بازار به ارزش دفتر(MB)………………………………………………………………………………50

3-8-3-4-طول عمر LN(1+age)………………………………………………………………………………………………….51

3-8-3-5-نسبت اهرمی (Leverage)………………………………………………………………………………………………51

3-8-3-6-بازده داراییها(ROA)………………………………………………………………………………………………………..51

3-8-3-7-رشد مخارج سرمایه ای (capex growth)……………………………………..………………………………..51

3-9-مدل های تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………51

3-10-آزمون فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………………………..53

3-11-بخش دوم:مدل داده های تلفیقی و روش های تخمین…………………………………………………………………54

3-12-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………54

3-12-1-مزایای استفاده از داده های تلفیقی………………………………………………………………………………………..54

3-13-انواع مدل های داده های تلفیقی……………………………………………………………………………………………….55

3-13-1-مدل داده های تلفیقی ایستا………………………………………………………………………………………………….55

3-13-1-1-مدل ضرایب ثابت………………………………………………………………………………………………………….56

3-13-1-2-مدل اثرات ثابت……………………………………………………………………………………………………………..56

3-13-1-3-مدل اثرات تصادفی…………………………………………………………………………………………………………56

3-14-تفاوت بین مفاهیم pooled و panel……………………………………………………………………………………..57

3-14-1-آزمون چاو ……………………………………………………………………………………………………………………….57

3-14-2 -آزمون هاسمن…………………………………………………………………………………………………………………..58

3-15-مدل داده های تلفیقی پویا………………………………………………………………………………………………………..58

3-16-تکنیک های تخمین سیستم معاملات…………………………………………………………………………………………59

3-16-1-روش حداقل مربعات معمولی(OLS) …………………………………………………………………………………59

3-16-2-روش حداقل مربعات تعمیم یافته(GLS)……………………………………………………………………………..59

3-17-مسایل مورد توجه در تخمین مدل…………………………………………………………………………………………….60

3-17-1-نرمال بودن………………………………………………………………………………………………………………………..60

3-17-2-نا همسانی واریانس…………………………………………………………………………………………………………….60

3-17-3-خود همبستگی…………………………………………………………………………………………………………………..61

3-17-4-هم خطی …………………………………………………………………………………………………………………………61

3-17-5 -آزمون مانایی…………………………………………………………………………………………………………………….61

3-18-خلاصه و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………..62

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها

4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..64

4-2-آمار توصیفی داده ها…………………………………………………………………………………………………………………64

4-3-آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………..66

4-3-1-آزمون مانایی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………….66

4-3-2-تعیین مدل مناسب برای تخمین مدل رگرسیون…………………………………………………………………………67

4-3-3-آزمون فروض کلاسیک رگرسیون ………………………………………………………………………………………….68

4-3-2-1- آزمون نرمال بودن توزیع متغیر وابسته………………………………………………………………………………..68

4-3-2-2-آزمون استقلال خطاها……………………………………………………………………………………………………….69

4-3-2-3-آزمون نرمال بودن توزیع خطاها…………………………………………………………………………………………70

4-3-2-4-ناهمسانی واریانس ها……………………………………………………………………………………………………….70

4-3-2-5-آزمون هم خطی متغیرهای مستقل………………………………………………………………………………………71

4-4-نتایج آزمون فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………………….72

4-4-1- فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………….72

4-4-2-فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………………………..73

4-5-خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………………………………76

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1-مقدمه……………………………………………………………..………………………………………………………………………79

5-2-خلاصه تحقیق………………………………………………..……………………………………………………………………..79

5-3-فرضیات و نتایج آزمون ها………………………………....……………………………………………………………………..81

5-4-بحث و نتیجه گیری………………………………………………..………………………………………………………………..82

5-5-محدودیت های تحقیق……………………………………………...………………………………………………………………83

5-6-پیشنهاد های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..84

5-7-خلاصه فصل………………………………………………………….……………………………………………………………..85

منابع فارسی……………………………………………………………………..……………………………………………………………..86

منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………….88

پیوست ها

پیوست (الف)اسامی شرکت های نمونه مورد بررسی…………………………………………………………………………..91

پیوست(ب) نمودار چندک ها برای شناسایی داده های پرت…………………………………………………………………93

پیوست (ج)خروجی ها……………………………………………………………………………………………………………………102

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………….……………………….…………………118

فهرست جداول

جدول(4-1) آماره های توصیفی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………..65

جدول( 4-2) آزمون ایم، پسران و شین (IPS)……………………………………………………………………………………66

جدول( 4-3) آزمون لین و لوین (LL)……………………………………………………………………………………………….66

جدول( 4-4) آزمون چاو…………………………………………………………………………………………………………………..67

جدول(4-5.) آزمون هاسمن………………………………………………………………………………………………………………68

جدول( 4-6)آزمون کولموگروف اسمیرنوف………………………………………………………………………………………..69

جدول(4-7) آزمون استقلال خطاها…………………………………………………………………………………………………….69

جدول(4-8) نتایج حاصل از ناهمسانی  واریانس………………………………………………………………………………….70

جدول (4-9)آزمون هم‌خطی بین متغیر‌های مستقل……………………………………………………………………………….71

جدول(4-10) نتایج آزمون تی استیودنت…………………………………………………………………………………………….72

جدول(4 -11) نتایج حاصل از برازش معادله رگرسیون………………………………………………………………………..75

جدول(4-12) نتایج آزمون تی استیودنت…………………………………………………………………………………………….76

جدول(5-12)خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………..77

 

فهرست نمودار ها

نمودار(4-1)نمودار منحنی اجزاء خطا…………………………………………………………………………………………………70

چکیده

یکی از مواقعی که انگیزه های مدیریت برای مدیریت سود بر انگیخته می­شود، عرضه اولیه عمومی است. هرگونه عرضه عمومی اوراق بهادار که برای اولین بار به عموم مردم و سرمایه گذاران عرضه می­شود، عرضه اولیه عمومی (IPO) نامیده می­شود. یکی از راه های کاهش مدیریت سود، ارتقای کیفیت حسابرسی است. در پژوهش حاضر به بررسی مدیریت سود در شرکت های دارای عرضه اولیه، و تاثیر کیفیت حسابرسی در محدود کردن مدیریت سود در شرکت های دارای عرضه اولیه می­پردازیم. نمونه آماری پژوهش شامل 84 شرکت در طی سال های 87 تا 91 بوده است که برای انتخاب نمونه ار روش حذف سیستماتیک (غربال گری) استفاده شده است. پس از جمع آوری اطلاعات میدانی از طریق مشاهده صورت های مالی، روابط بین متغیر های پژوهش از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی در قالب نرم افزار Eviews و Spss  مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش به منظور بررسی مدیریت سود در شرکت های دارای عرضه اولیه از آزمون تی استیودنت و برای بررسی رابطه کیفیت حسابرسی و مدیریت سود از داده های تابلویی (پانل) به روش اثرات ثابت بر مبنای مدل رگرسیونی حداقل مربعات معمولی، استفاده می­کنیم. یافته های پژوهش نشان می­دهد بین مدیریت سود و شرکت های دارای عرضه اولیه ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین ارتباط منفی و معناداری بین کیفیت حسابرسی و مدیریت سود واقعی وجود دارد.

 

کلید واژه ها: کیفیت حسابررسی، مدیریت سود، اقلام تعهدی اختیاری، عرضه اولیه اوراق بهادار

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد



نوشته شده توسط admin در دو شنبه 31 خرداد 1395

مطالب پیشین
:: Swinburne Uni brings Web3 firms to class
:: برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است
:: پایان نامه انتخاب استراتژی بازاریابی در بیمه  
:: پایان نامه ارشد : جایگاه زمان و مکان در فقه و حقوق مدنی
:: پایان نامه رشته حقوق با موضوع:ارزیابی حقوقی اجتماعی اجرت المثل کار زن در منزل
:: پایان نامه ارشد:بررسی جرم شناختی قتل عمد در شهرستان کوهرنگ در فاصله زمانی سال 1384 ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم شناختی فروش مال غیر (انتقال مال غیر)
:: دانلود پایان نامه ارشد با موضوع:جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرم کلاهبرداری
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش دادستان در پیشگیری از جرایم علیه اطفال با تاکید بر اسناد ...
:: دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:بررسی جرم پول‌ شویی در نظام بانکی
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسی علل بازگشت محکومان به زندان پس از طی یک دوره محکومیت
:: پایان نامه ارشد حقوق درباره:مسئولیت مدنی دولت در قبال لطمه به محیط زیست
:: پایان نامه حقوق با موضوع:عوامل موثر در افزايش جرم و بزهکاري از ديدگاه اسلام
:: پایان نامه ارشد درباره:نقش ریش‌سفیدان و معتمدان بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم
:: پایان نامه ارشد بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: دانلود پایان نامه ارشد:بررسي رابطه عشق و بهزيستي روان شناختي با رضايت مندي از زندگي زناشويي
:: پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش
:: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش-دانلود پایان نامه ارشد
:: پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by thesis-accounting